درگیری ارمنستان و آذربایجان دوباره بالا گرفت

به گزارش خبرگزاری «آرمنا پرس» وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر نقض آتش بس توسط نیروهای مسلح  جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی یک نفر زخمی شد.

وزارت دفاع ارمنستان همچنین اعلام کرد که مواضع نظامی این کشور نزدیک روستای «کوتاکان» در استان «گغارکونیک» هدف تیراندازی ارتش جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

طی ماه‌های اخیر و به رغم شدت گرفتن تحرکات دیپلماتیک برای حل نهایی اختلافات ارمنستان و جمهوری آذربایجان و دیدارهای مکرر سران و دیگر مقام‌های ارشد دو کشور، تنش‌ها بین این دو همسایه و اتهام زنی آنها به طرف مقابل درباره نقض آتش بس ادامه داشته است.

زلزله شدید در جمهوری آذربایجان+ جزییات

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انکار این مسئله مدعی تحرکات نظامی طرف مقابل شد. به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» یگان‌های مسلح ارمنستان تلاش کردند استحکاماتی را مقابل مواضع ارتش مستقر کنند که با اقدامات سریع یگان‌های ارتش فعالیت آن‌ها متوقف شد.

با وجود تلاش‌های میانجی‌گرانه اتحادیه اروپا، ایالات متحده و روسیه، باکو و ایروان نتوانسته‌اند به یک راه‌حل صلح پایدار دست یابند. جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به استقرار نیرو در امتداد مرزهای ناآرام دو کشور در ماه آگوست متهم کرد در حالی که ارمنستان، ارتش جمهوری آذربایجان را به آتش گشودن به ناظران اتحادیه اروپا متهم کرد.

وزارت دفاع ارمنستان جمعه گذشته  از یک حمله مرگبار ارتش جمهوری آذربایجان خبر داد. وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که در نتیجه این حمله ۲ نظامی ارمنستانی کشته و یکی دیگر زخمی شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.