خبر داغ وزیر صمت برای مردم

 

 «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت در مورد اهداف سفر به استان مرکزی، اظهار کرد: خوشحالم که در پایان هفته دولت به این استان سفر کرده و از صنایع راهبردی این منطقه بازدیدم کردم و طرح‌ها و راهبردهای آینده وزارت صمت را توضیح دادم.

وی افزود: استراتژی مهم مدنظر ما همان مساله مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که در دیدار با وزرا و اعضای هیات دولت به آن اشاره کردند. این استراتژی شامل توسعه صادرات، تجارت مبتنی بر پشتیبانی تولید صنعتی می‌شود.

وزیر صمت تصریح کرد: واحدی که در شهرستان زرندیه بازدید کردیم از همان جنس است؛ یعنی واحدی است که محصولات بالادستی را تبدیل به کالای پایین دستی می‌کند و ارزش افزوده‌ای حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد ایجاد می‌کند. البته در طرح‌‌های توسعه‌ای باید به سمت ارزش افزوده بالاتر برویم.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای کشور تامین ورق‌های سبک برای خودروسازی و لوازم خانگی است که باید به این نقاط تمرکز کرد، اضافه کرد: امیدوارم این نقاط تمرکزی به اهداف خود برسد‌. هم اکنون در نقطه امید هستیم که امیدواریم به نقطه هدف برسیم.

علی‌آ‌بادی در ادامه به موضوع آب هم اشاره کرد و یادآور شد: به نظر من باید به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم و سهم بیشتری به صنعت اختصاص یابد زیرا صنعت ارزش افزوده بالاتری ایجاد می‌کند. همچنین باید آب مصرفی در کشاورزی را به سمت کشاورزی مدرن و پیشرفته ببریم.

وی در مورد کاهش قیمت خودرو اینگونه توضیح داد: کاهش قیمت خودرو با تعمیق ساخت داخل و تمرکز بر کیفیت ممکن می‌شود‌. البته باید به سمت قیمت های جهانی حرکت کنیم.ضمن اینکه مساله کاهش قیمت یک بحث است و مساله کیفیت و رسیدن به اهداف فرم جهانی یک بحث دیگر. که باید هر دو با هم مدنظر باشد.

وزیر صمت با بیان اینکه در حوزه خودرو بحث برقی‌سازی را مدنظر داریم، گفت: برای واردات این بخش هم تلاش داریم که تعرفه ها را کاهش دهیم تا افزایش قیمت ناشی از آن را جبران کنیم منتهی از محل سود حاصل از صرفه جویی سوخت هم می‌توان این کاهش تعرفه را جبران کرد. به‌هرحال در حوزه خودرو مردم در آینده نزدیک اخبار خوبی خواهند شنید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.