خبر مهم درباره دیدار قریب الوقوع پوتین با رئیس جمهور چین

تایمز آو ایندیا گزارش داد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد که به زودی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار خواهد کرد تا از جمله در مورد توسعه تماس های بشردوستانه گفتگو کند.

رئیس‌ جمهور روسیه در این خصوص گفت: به زودی با رئیس جمهور چین دیدار خواهیم داشت.

«ولادیمیر پوتین» در این باره ادامه داد: رئیس جمهور چین من را دوست خود خطاب می کند؛ من هم خوشحالم که وی را دوست خود بنامم؛ زیرا او کارهای زیادی برای توسعه روابط میان مسکو و پکن انجام داده است.

پیشتر اعلام شده بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه ماه اکتبر به کشور چین سفر خواهد کرد.

فوری/ این موشک های هسته ای روسیه به حالت آماده باش درآمد

پوتین با سفر به چین، اولین سفر خارجی خود پس از صدور حکم بازداشت برای او به اتهام ادعایی جنایات جنگی از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی را انجام خواهد داد.

سه منبع مطلع از این موضوع که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کرده بودند که کاخ کرملین در حال تدارک سفر پوتین به چین برای حضور در مجمع «کمربند و جاده» در ماه اکتبر است.

بنا به گفته یکی از این منابع مطلع، رئیس جمهور روسیه، دعوت «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین برای شرکت در این مراسم را پذیرفته است.

دیوان کیفری بین المللی ۲۶ اسفند ماه سال گذشته، برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به اتهام واهی جنایت جنگی در اوکراین، قرار بازداشت صادر کرد. مسکو همواره اتهامات علیه نیروهای روسیه را رد کرده است.

این دادگاه بین المللی با ادعای مظنون بودن پوتین به تبعید غیرقانونی کودکان و انتقال غیرقانونی ساکنان قلمرو اوکراین به فدراسیون روسیه، برای رئیس جمهور روسیه حکم بازداشت صادر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.