اوکراین عقب‌ نشینی می کند!

اسپوتنیک روسیه گزارش داد، افسر سابق اطلاعاتی آمریکا گفت: نیروهای اوکراینی به دلیل تلفات سنگین پس از ضدحمله، مجبور به عقب نشینی به آن سوی رودخانه دنیپر خواهند شد.

ریتر افزود: اوکراین به آن سوی دنیپر عقب رانده خواهد شد زیرا تا پایان سال دیگر قدرتی برای حفظ موقعیت‌های فعلی خود نخواهد داشت.

وی گفت: نیروهای مسلح اوکراین تمام نیروهای خود را به جهنم فرستادند و در جریان حملات به مناطق مستحکم روسیه، شانس‌ آنها از بین رفت.

خبر خوش بلینکن برای اوکراین

این افسر سابق اطلاعاتی آمریکا اضافه کرد که فرماندهی کی‌یف باید موضع دفاعی بگیرد، در غیر این صورت به دلیل حملات قدرتمند روسیه کل ارتش را از دست خواهد داد.

به نوشته راشا تودی، اوکراین در اوایل ژوئن ضد حمله خود را در شرق و جنوب این کشور آغاز کرد اما هنوز هیچ دستاورد قابل توجهی کسب نکرده است.

مقامات ارشد در کی‌یف از جمله ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور اذعان کرده‌اند که ضد حمله نیروهای اوکراینی کُندتر از حد انتظار پیش می‌رود و رسانه‌های غربی از تلفات سنگین نیروهای اوکراینی در تلاش برای نقض خطوط دفاعی روسیه خبر داده‌اند.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه در اوایل این ماه اعلام کرد که کی‌یف بیش از ۴۳ هزارپرسنل نظامی و نزدیک به ۵ هزار دستگاه تجهیزات نظامی را از زمان شروع ضد حمله از دست داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.