روسیه: مشارکت غرب در جنگ علیه ما اثبات شد

 دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: گزارش ها مبنی بر رضایت غرب برای حمله به کریمه، مشارکت آن ها در جنگ علیه روسیه را اثبات می کند.

معاون شورای امنیت روسیه در این ارتباط در بیانیه‌ ای در کانال تلگرامی خود گفت: آنها برای جنگ بهانه‌ های عوامانه ای می‌ آورند که همین به روسیه فرصتی برای عمل در چارچوب حق جنگ علیه تمام کشورهای عضو ناتو را می‌ دهد.

واکنش دیمیتری مدودف به اظهارات اخیر میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین است که گفته بود حامیان غربی این کشور حالا برای حمله کی‌ یف به بخش‌ های تحت کنترل روسیه که اوکراین بر سر آن ادعای مالکیت دارد، «کاملا اجماع» دارند.

پودولیاک گفت: بگذارید یادآوری کنم که یک سال پیش، حتی وقتی که حملات پراکنده‌ ای علیه کریمه صورت می‌ گرفت، همه می‌ گفتند «نه، نه، از کریمه صرف‌نظر کنید.»

اطلاعات مهم اوکراین از انبارهای تسلیحاتی روسیه

وی افزود: اما امروز اجماع کلی بین کشورهایی که از ما حمایت می‌کنند، این است که اجازه داریم هر چیزی که در بخش‌ ها و قلمروهای اشغالی، به روسیه تعلق دارد را از بین ببریم.

اشاره مشاور زلنسکی به اراضی تحت کنترل روسیه است که اوکراین همچنان بر سر آنها ادعای مالیک دارد؛ از جمله آن می‌توان به شبه‌جزیره کریمه اشاره کرد که پس از کودتای موسوم به «میدان» در سال ۲۰۱۴ در کی‌ یف، با برگزاری همه‌ پرسی از خاک اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست. 4 منطقه دیگر شامل خرسون، زاپروژیا و دونتسک و لوهانسک پارسال و پس از برگزاری همه‌ پرسی به روسیه ملحق شدند.

مقام ارشد اوکراینی همچنین متعهد شد که حملات به سایر مناطق واقع در خاک روسیه شدت یابد اما در عین حال، از تایید اینکه اوکراین مسئولیت حملات آتی را برعهده خواهد گرفت یا خیر، خودداری کرد. به گفته وی «قلمروها صرفا هدف حملات پهپادهای ناشناس خواهند بود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.