یک وزیر دیگر لیبی از سمتش استعفا کرد

خبرگزاری رسمی لیبی در این باره اعلام کرد که «عادل جمعه»، وزیر مشاور در امور نخست وزیری دولت وحدت ملی لیبی به ریاست عبد الحمید الدبیبه امروز از سمتش کناره گیری کرد.

خبرگزاری لیبی درباره دلیل این استعفا نیز اعلام کرد که عادل جمعه در اعتراض به دیدار نجلاء المنقوش، وزیر خارجه کشورش با الی کوهن، همتای صهیونیستی خود در رم ایتالیا و تلاش دولت الدبیبه برای عادی سازی روابط با این رژیم از سمتش استعفا کرده است.

افشای دیدار الی کوهن و نجلاء المنقوش، باعث اعتراضات گسترده در لیبی شده است؛ به طوری که یکشنبه و دوشنبه برخی از مناطق این کشور شاهد تظاهرات بود. ملت لیبی یکشنبه پس از بیانیه وزارت خارجه رژیم اشغاگر مبنی بر دیدار کوهن و المنقوش در ایتالیا، تظاهرات کرده و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. پس از اعتراضات گسترده مردم لیبی، دولت لیبی به ریاست الدبیبه، نجلاء المنقوش را از سمتش برکنار کرد.

بنیامین نتانیاهو از عربستان تشکر کرد!

مسؤولان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز از فاش شدن دیدار الی کوهن و المنقوش انتقاد و اعلام کردند: «کشورهایی که روابط دیپلماتیکی با اسرائیل ندارند، نگران برگزاری دیدارهای محرمانه هستند و طرف اسرائیلی ثابت کرد که نمی‌داند چگونه باید محرمانه بودن دیدارها را حفظ کند. تماس‌های محرمانه زیادی با کشورهایی که روابطی با آنها نداریم با هدف برقراری روابط دیپلماتیک وجود دارد. به محض اینکه اعتبار طرف اسرائیلی کاهش یابد احتمال برقراری این روابط با کشورهای دیگر در آینده از بین می‌رود. الی کوهن می‌خواهد کشورهای بیشتری به دامنه صلح بپیوندند؛ اما کاری که او کرد در واقع از بین بردن هرگونه احتمالی در این زمینه بود.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.