اردوغان چه زمانی به روسیه می رود؟

رسانه‌ها از سفر هفته آینده رئیس‌جمهور ترکیه به‌روسیه خبر داده و زمان دیدار وی با همتای روس خود را جمعه آتی اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه امروز دوشنبه گفت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشورش به زودی به روسیه سفر خواهد کرد تا در مورد توافق غلات سازمان ملل در دریای سیاه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفتگو کند.

در همین رابطه، «عمر چلیک» سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در این خصوص گفت که اردوغان به زودی عازم سوچی در روسیه خواهد شد؛ اما مشخص نکرد که آیا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز دیدار خواهد کرد یا خیر.

وی در این خصوص به خبرنگاران گفت: پس از این سفر ممکن است تحولاتی رخ دهد و مراحل جدیدی در مورد توافق غلات دریای سیاه آغاز شود.

خبرگزاری رویترز در پایان اضافه کرد که بلومبرگ با استناد به دو منبع ناشناس گزارش داد: انتظار می رود اردوغان هفته آینده احتمالا در ۸ سپتامبر (جمعه، ۱۷ شهریور ماه) قبل از سفر به نشست گروه- ۲۰ در هند، با پوتین در روسیه دیدار کند.

یک منبع آگاه از روند مذاکرات بر سر توافق صادرات غلات از دریای سیاه پیشتر اعلام کرد که در جریان مذاکرات آتی میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترک وی، تا حد زیادی آینده توافق غلات مشخص خواهد شد.

اسپوتنیک به استناد گفته‌های این منبع آگاه نوشت که امیدهای بسیار زیادی درباره این مذاکرات وجود دارد، از بسیاری جهات آنها در مورد آینده این توافق شفاف خواهند بود. این روند با سازمان ملل هماهنگ شده است.

این منبع آگاه ابراز امیدواری کرد که مذاکرات میان روسای جمهور روسیه و ترکیه به صورت سازنده برگزار شود و فرصت هایی برای از سرگیری توافق غلات فراهم آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.