آمریکا از اسرائیل «گنبد آهنین» می‌خرد

نیروی دریایی آمریکا قصد دارد طی قراردادی چند صد میلیون دلاری، چند سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی خریداری کند.

بر اساس این قرارداد که صدها میلیون دلار ارزش آن خواهد بود، آمریکا چند پرتابگر سامانه گنبد آهنین و هزاران موشک رهگیری این سامانه را خریداری خواهد کرد.

در این قرارداد، نیروی دریایی آمریکا تعدادی سکوی پرتاب سامانه گنبد آهنین را خریداری خواهد کرد و عملیات نصب و راه اندازی این سامانه در آمریکا توسط شرکت رایتون که با شرکت صهیونیستی «سامانه‌های دفاعی پیشرفته رافائل» همکاری دارد، انجام خواهد شد.

پیمانکار ساخت و توسعه سامانه گنبد آهنین شرکت رافائل است و این شرکت اعلام کرده که سامانه را بر اساس نیازمندی‌های نیروی دریایی آمریکا توسعه خواهد بخشید. 

بر اساس این قرارداد، نیروی دریایی آمریکا، ۴۴ سامانه پرتابگر و ۱۸۴۱۰ موشک رهگیر تامیر خریداری می‌کند. 

سال گذشته بود که نشریه جروزالم پست گزارش داده بود که مجموعه تست‌های رهگیری سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین با استفاده از موشک‌های اسرائیلی تامیر تکمیل شده است.

این آزمایش‌ها شامل مجموعه‌ای از سه آزمایش بود که طی چند ماه انجام شد. بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، سامانه گنبد آهنین به صورت موفقیت آمیز مجموعه‌ای از اهداف را رهگیری و نابود کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.