لوکاشنکو: به پوتین درباره پریگوژین هشدار داده بودم/ واگنر در بلاروس می ماند

رئیس‌جمهور بلاروس با بیان اینکه اطلاعاتی را درباره تلاش برای ترور پریگوژین دریافت کرده و به پوتین درباره آن هشدار داده بود،گفت که اعضای واگنر تا زمانی که لازم باشد در کشورش باقی خواهند ماند.

به گزارش روسیا الیوم، رئیس جمهور بلاروس گفت که مسئولیت تضمین امنیت «یوگنی پریگوژین» فرمانده شرکت نظامی واگنر، بر عهده او نبوده و این شرکت هرگز از او چنین درخواستی نکرده است. پشت پرده مرگ رهبر واگنرها چیست؟/ موضع عجیب بلاروس درباره پوتین!

«الکساندر لوکاشنکو» امروز جمعه طی سخنانی که در خبرگزاری رسمی بلاروس «بلتا» بازتاب یافت، توضیح داد که گفتگوهای او با پریگوژین به دو موضوع مربوط می‌شد: نخست، پایان دادن به پرونده‌های جنایی که پس از شورش اعضای واگنر در ژوئن گذشته تشکیل شد و دوم، عقب نشینی نیروهای این گروه از خاک بلاروس. واکنش کرملین به ادعای دست داشتن مسکو در سقوط هواپیمای پریگوژین

لوکاشنکو تأکید کرد: با وجود مرگ پریگوژین، هسته اصلی گروه واگنر همچنان در خاک بلاروس باقی خواهد ماند. گروه واگنر در بلاروس حضور داشته است و بر خلاف تمایل برخی‌ها حضور دارد و خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در ابتدای سال جاری میلادی اطلاعاتی را درباره زمینه سازی برای ترور پرگوژین دریافت کرده بودم و به پوتین در این خصوص هشدار داده بودم.

رئیس جمهور بلاروس ادامه داد: من و پریگوژین سیستمی را برای استقرار نیروهای واگنر در بلاروس راه اندازی کرده‌ایم. تا چند روز دیگر همه اعضای گروه واگنر که حدود ۱۰ هزار نفر هستند، اینجا خواهند بود. آنها تا زمانی که برای ما و آنها لازم باشد با ما زندگی و کار خواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.