خبرهای خوش معاون اول رئیسی و وزیر کشور برای زائران اربعین

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: نیروی انتظامی اقدامات مناسبی برای مدیریت ترافیک، افزایش امنیت و تسهیل در تردد زائران انجام داده که دولت با تمام توان از این اقدامات پشتیبانی می‌کند.

محمد مخبر در بازدید از قرارگاه اربعین فرماندهی نیروی انتظامی تسهیل سفر اربعین و ارائه خدمات مطلوب به زائران را وظیفه دولت و تمام دستگاه‌ها دانست.

وی با اشاره به گزارش فرماندهی نیروی انتظامی مبنی بر خروج ۶۵۰ هزار نفر از مرزهای کشور از ابتدای ماه صفر تا امروز، تاکید کرد: با توجه به افزایش روزانه آمار خروج زائران مخصوصا از مرز مهران توافق صورت گرفته بین تهران و بغداد برای تایید شناسایی خروج آنان از مرز ایران توسط طرف عراقی، می‌تواند برخی از مشکلات ناشی از طی تشریفات قانونی را کاهش داده و از تجمع و ازدحام مردم جلوگیری کند.

آخرین جزییات از وضعیت امنیت مرز مهران

مخبر افزود: همچنین تجهیز دروازه‌های خروجی به سیستم‌های جدید و کاهش توقف زائران در باجه کنترل گذرنامه به حدود ۴ ثانیه امکان ازدحام را به حداقل کاهش می‌دهد.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: نیروی انتظامی امسال اقدامات مناسبی برای مدیریت ترافیک، افزایش امنیت و تسهیل در تردد و ورود و خروج زائران در مرز انجام داده و دولت نیز با تمام توان از این اقدامات پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: از سال گذشته و پس از پایان ماه صفر، مشکلات موجود احصا شده و خوشبختانه در طول سال بسیاری از آنها از سوی دستگاه‌های مربوطه رفع‌شده است و چنانچه هنوز موردی وجود داشته باشد در جلسه آتی ستاد مرکزی اربعین در هفته آینده طرح و برای رفع آنها برنامه‌ریزی خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهوری با توجه به گزارش ارائه شده، ۵۰ درصد زائران خروجی از مرزها را جوانان ۱۵ تا ۳۵ ساله خواند و این موضوع را دلیلی محکم برای توجه ویژه نسل جوان به دینداری دانست.

مخبر با تقدیر از میزبانی مردم عراق از زائران ایرانی و با توجه به فتاوای مراجع در خصوص زمان زیارت اربعین، از مردم خواست سفر خود را به شکلی تنظیم کنند که حداقل توقف را در کشور عراق داشته باشند.

در این بازدید معاون اول رئیس‌جمهوری در ارتباط مستقیم و ویدئویی با مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، تمرچین، باشماق، خسروی، میرجاوه و برخی محورهای مواصلاتی در جریان آخرین وضعیت تردد زوار قرار گرفت. در این ارتباط مستقیم پیشنهادهایی برای تسهیل عبور و مرور، توجه بیشتر به سرویس حمل‌ونقل شبانه، مدیریت پارکینگ‌ها، تکمیل برخی محورهای مواصلاتی و مدیریت حمل‌ونقل برگشت زوار، ارائه و مقرر شد برای اجرا در ستاد مرکزی اربعین طرح شود.

مخبر پس از این بازدید با حضور در اداره مرکزی گذرنامه فراجا، از روند فعالیت این مرکز بازدید کرد و ضمن گفت‌وگو با مردم ، در جریان روند اقدامات این مجموعه قرار گرفت.

وزیر کشور: تاکنون بیشترین تردد زائران اربعین از مرز مهران بوده است

احمد وحیدی وزیر امروز جمعه سوم شهریور بعد از بازدید از زیرساخت‌های پایانه‌ی مرزی مهران، اظهار کرد: تلاش‌های خوبی برای آسایش و تسهیل در تردد زوار در پایانه‌ی مرزی مهران انجام گرفته و این تلاش‌ها استمرار خواهد داشت.

وی گفت: با تدابیر اتخاذ شده در افزایش گیت‌ها هیچ زائری در مرزهای ورودی معطل نمی‌ماند و در آن سوی مرز هم تلاش خواهیم کرد که زوار معطل نمانند و اگر چنانچه به اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز باشد این ناوگان تهیه و اعزام می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه پایانه‌ی برکت در مقایسه با سال گذشته متحول و ساماندهی شده است، تصریح کرد: پایانه‌ی برکت ۴۶ هکتار است که ۴۰ هکتار آن آسفالت شده است و به اندازه‌ی نیاز تجهیزات سرمایشی و آب‌سردکن جانمایی و نمازخانه و استراحت‌گاه ایجاد شده است‌.

وی گفت: چهارخطه شدن مسیر ایلام _مهران سهولت تردد را برای زوار را در پی داشته است.

وزیر کشور با حضور در بین زوار اربعین از آنان درباره وضعیت زیرساخت‌ها و خدمات رسانی در مرز مهران سؤال کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.