مدیرعامل پرسپولیس: سرپناهی نداریم و مثل بچه یتیم هستیم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: تاج به دنبال آوردن VAR به ایران است اما باید یک همت ملی صورت بگیرد.

رضا درویش درباره خبرهای منتشرشده مبنی بر احتمال گرفته‌شدن میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از تیم‌های ایرانی، به دلیل نبود وار توضیح داد: بعید است میزبانی از تیم‌های ایرانی گرفته شود. امروز هم در جلسه‌ای که با آقای تاج در فدراسیون داشتم، ایشان مصمم هستند که وار را وارد کنند.

او ادامه داد: به هر حال این مسابقات باید در ایران برگزار شود. آقای تاج روز گذشته هم جلسه‌ای را در بانک مرکزی داشته‌اند تا ارز مورد نیاز برای آوردن وار را تامین کنند. با این حال این مهم کاری است که نیازمند همت ملی است. این طور نیست که انجام چنین کار بزرگی را به یک سازمان خاص بسپاریم. از نظر من همه باید دست به دست هم دهیم تا حداقل امکانات را داشته باشیم. نه به اندازه باشگاه‌های عربی اما حداقل‌ها باید باشد.

مدیرعامل پرسپولیس تاکید کرد: به نظر من دولت باید برای حل این مشکل کارگروهی را که مجموعه‌ای از وزارت اقتصاد، وزارت ورزش و نهاد ریاست‌جمهوری باشد تشکیل دهد تا این معضل را برطرف کنیم. ۲۰ و چند روز دیگر ما در جام باشگاه‌های آسیا بازی خواهیم کرد و همه دنیا ما را خواهند دید. اگر می‌خواهیم آبروی ایران را حفظ کنیم، باید به فکر باشیم.

او درباره بحث مطرح‌شده مبنی بر اینکه AFC تجهیزات لازم VAR را می‌دهد و ایران فقط باید زیرساخت لازم را فراهم کند، نیز گفت: به هر صورت آماده‌کردن بستر برای این موضوع حداقل است. فراهم‌کردن چنین چیزی خیلی سخت نیست و یک ماه یک ساختمان بزرگ ساخته می‌شود، فراهم‌کردن چنین بستری مشکل نیست.

درویش درباره عدم صدور مجوز حضور هواداران استقلال و پرسپولیس در استادیوم آزادی بر خلاف سایر تیم‌های شهرستانی چون سپاهان نیز توضیح داد: ما نمی‌دانیم باید با چه کسی صحبت کنیم و کجا درد خود را مطرح کنیم. فدراسیون نامه زده که بازی‌ها با تماشاگر باشد و با برخی استان‌ها هم که صحبت کردم موافق حضور هواداران هستند. نمی‌دانم این فرد یا اشخاص مخالف چه کسانی هستند که اجازه نمی‌دهند.

او تصریح کرد: ما حتی نمی‌دانیم علت این مخالفت چیست چون مخالفین را نمی‌شناسیم که با آنها صحبت کنیم. دیروز استقلال در ورزشگاهی بازی‌ کرد که ۶۰ هزار نفر سپاهان را تشویق کردند. این اتفاق ظلم در حق دو باشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال است. البته حضور این هواداران اتفاق خوبی بود و چنین موضوعی باید برای استقلال و پرسپولیس هم رخ دهد، چون یک اتفاق خوب است و ضمن اینکه مگر منبع درآمد این باشگاه‌ها کجاست؟ همین هواداران هستند. بلیت‌فروشی که نداریم، پول استادیوم را ما می‌دهیم، ال‌ای‌دی کنار زمین هم که برای ما نیست و سازمان لیگ پولش را می‌گیرد. کار باشگاه‌ها باید چه کار کنیم؟ پول استادیوم را ما می‌دهیم و درآمد آن به سازمان لیگ پرداخت می‌شود. من کتم را در سازمان لیگ آویزان کنم می‌فروشند و وقتی هم می‌گویم کت من بود، می‌گویند ما فروختیم.

او افزود: اینگونه نمی‌شود کار کنیم و باید فکر عاجلی کرد. الان مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز باید از کجا پول بیاورد؟ بحث یک، پنج یا ۱۰۰ میلیارد نیست. او سه‌ شیفت هم برای کارمندانش بگذارد اما باید بودجه داشته باشد.

درویش با بیان اینکه نیاز است بودجه کافی جهت تعمیر استادیوم آزادی تامین شود، توضیح داد: با ۵۰ میلیارد تومان شاید فقط بتوان نخاله‌ها را از داخل استادیوم خارج کرد. اینکه من هر هفته حرف بزنم مهم نیست، اثر حرف مهم است. درد استقلال هم همین درد است. سازمان خصوصی‌سازی هم چنین بودجه‌ای ندارد که پول بدهد ورزشگاه بسازیم. ما با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم که برای تیم سید یک آسیا برازنده نیست. بانک ملی به ما پول بدهکار است اما هیچ پولی نداده‌اند و فقط ۵ میلیارد تومان داده‌اند. به استقلال هم بدهکار است اما ما سرپناهی نداریم و مثل بچه یتیم هستیم.

مدیرعامل پرسپولیس درباره ۱۰ درصد پرداختی به بازیکنان نیز گفت: بازیکنان حق دارند چون ما به آنها قول داده بودیم که قبل از شروع لیگ به آنها آپشن‌هایشان را پرداخت کنیم که نشد. بعد از قهرمانی گفتم کاش قهرمان نمی‌شدیم که به خیلی‌ها برخورد. تیمی که قهرمان می‌شود باید امکانات بیشتری دریافت کند اما از آن روز به بعد همه راه‌ها را به روی ما بسته‌اند.

او افزود: شما ضعیف‌ترین همسایه‌های کشور ما را ببینید! تیم‌هایی که در لیگ‌های آنها قهرمان می‌شوند جایزه می‌گیرند. من خودمان را با اروپا مقایسه نمی‌کنیم چون مثل آنها نیستیم. آیا ما بعد از قهرمانی، از حداقل‌ها برخوردار بودیم؟

مدیرعامل پرسپولیس درباره زمان اهدای جام سوپرجام به پرسپولیس نیز گفت: اگر بناست جام سوپرجام را به ما بدهند، باید روزی باشد که هوادار در ورزشگاه باشد وگرنه با اسنپ به باشگاه می‌فرستادند.

درویش درباره واریز حق پخش به باشگاه‌ها نیز گفت: انسان به امید زنده است و سال‌هاست درباره این موضوع صحبت می‌کنیم. امیدوارم عملی شود.

درویش در پایان درباره محرومیت هواداران پرسپولیس از حضور در بازی با النصر نیز گفت: متاسفانه یک شخصی یک کاری را برای خودشیرینی انجام داده که ضربه بزرگی به باشگاه می‌زند. هم چند ۱۰ هزار دلار جریمه شدیم که آن را پرداختیم هم اینکه مگر این بازیکنان بزرگ چند بار در تاریخ به ایران می‌آیند که هواداران ما نمی‌توانند آنها را از نزدیک در ایران تماشا کنند؟ آن فردی که این کار را کرد، الان کجاست؟ چه برخوردی با او شد؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.