۸۰۰ نفر در این استان راهی بیمارستان شدند/ ماجرا چیست؟

موج جدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه بار دیگر از صبح روز ۳۰ مردادماه منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و همچنان تداوم دارد.

مجید محبی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی موج جدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان، مجموع مراجعین به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منطقه از صبح ۳۰ مردادماه تا صبح امروز ۸۰۰ نفر بوده که ۸۳ نفر از آنها بستری و مابقی سرپایی درمان شده‌اند.

این استان‌ها امروز و فردا بارانی می شوند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: همچنین یک نفر که در پی تصادف ناشی از کاهش دید به علت طوفان گردوخاک در منطقه سیستان به بیمارستان منتقل شده بود، متاسفانه فوت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر‌اساس پیش‌بینی صورت گرفته توسط اداره‌کل هواشناسی استان، این شرایط نامساعد جوی همچنان تا پایان هفته در منطقه سیستان تداوم دارد.

محبی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر شامل بیماران، کودکان و سالمندان در هنگام وقوع طوفان و پراکنده شدن ریزگرد از تردد در فضای باز خودداری کزده و در صورت لزوم حتماً از ماسک استفاده کنند.

 


زنانی که رنج را کنار زدند؛ روایت اکوایران از زنان بلوچ

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.