حمایت تمام قد اردوغان از زلنسکی

 آناتولی گزارش داد، رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه امروز چهارشنبه با ارسال پیامی ویدئویی به سومین نشست سران چارچوب کریمه بر حمایت ترکیه از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین تاکید کرد.

رئیس‌ جمهور ترکیه در آغاز سخنرانی خود روز استقلال اوکراین را تبریک گفت و اظهار داشت: ترکیه الحاق کریمه را به‌ رسمیت نشناخته و آن را قاطعانه نامشروع می‌ داند.

تلفات سنگین ارتش اوکراین در جنگ روسیه

رجب طیب اردوغان در این خصوص اضافه کرد: موضع خود را به نفع تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین حفظ می‌ کنیم. در هر چارچوب به‌ ویژه سازمان ملل بیان می‌ کنیم که کریمه بخشی از خاک اوکراین بوده است. تامین امنیت و رفاه ترک‌ های تاتار کریمه به‌ عنوان یکی از ملل بومی شبه‌ جزیره کریمه از اولویت‌ های ترکیه به شمار می‌ رود.

این مقام ترکیه در ادامه اضافه کرد: مصمم هستیم تا به تلاش‌ ها برای میانجیگری و تسهیل روند برقراری صلح بی‌ وقفه ادامه دهیم. پایان جنگ (میان روسیه و اوکراین) و برقراری صلح و ثبات در حوزه دریای سیاه نه تنها برای منطقه، بلکه برای تمام جهان مفید خواهد بود.

اردوغان افزود: بار دیگر بر حمایت خود از تمامیت ارضی اوکراین از جمله کریمه تاکید و ابراز امیدواری می‌ کنم که صلح در منطقه ما در اسرع‌ وقت برقرار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.