درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از رئیس جمهور

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز دوشنبه به شهر قم وارد شد و دراولین برنامه رسمی خود با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در دیدار رئیس جمهور که در دفتر این مرجع تقلید در قم انجام شد، ضمن تقدیر از زحمات دولت اظهار کرد: از شما درخواست داریم که توجه بیشتری به وضع معیشت مردم شود به ویژه موضوع ارزش پول ملی که نیازمند پیگیری ویژه است.

وی ریشه کن کردن فقر، جهل و تبعیض را از وظایف مسئولان دانست و گفت: ما در جریان تلاش‌ شبانه روزی شما هستیم؛ مسافرت به استان‌ها و دیدار از نزدیک با مردم و گوش کردن به مشکلات آنها از مزایای دولت است‌ که باید ادامه‌ پیدا کند و در این مدت هم خدماتی صورت گرفته است و جای تقدیر دارد.

انتقاد مرجع‌تقلید معروف از دولت و مجلس/ پشت میز می نشینید و برای مردم تعیین تکلیف می کنید

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: اقدامات قابل تقدیر است اما باید توجه داشت که طبق سفارش حضرت امیرالمؤمنین(ع) اصل رضایت مردم است؛ اکنون مشکلات معیشتی مردم را آزار می‌دهد که دولت باید این موضوع را حل کند.

وی کاهش‌ ارزش پول‌ ملی را نگران کننده دانست و عنوان کرد: با وجود همه مشکلات نباید نسبت به اقدامات انجام شده و دستاوردها سیاه‌نمایی و مردم را از انقلاب ناامید کرد، امروز دشمنان ما تمام سعی شان نا امید کردن ملت است‌.

رئیس جمهور قرار است امروز در اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در مسجد جمکران قم سخنرانی کند.

در این برنامه تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب " اسم تو مصطفاست" و " سرباز روز نهم " با حضور رئیس جمهور منتشر می‌شود.

زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و دیدار با تولیت آستان مقدس و دیدار و گفت وگو با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دیگر برنامه های رئیسی در سفر به قم می‌باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.