هشدار خطرناک کره شمالی به جهان/ با جنگ هسته ای فاصله‌ای ندارید

کانگ آمریکا را به افزایش حضور نظامی خود با استقرار هواپیماهای هسته‌ای و زیردریایی در منطقه متهم کرد و تمایل واشنگتن برای تغییر رژیم در پیونگ یانگ را عامل تشدید تنش‌ها دانست.

وزیر دفاع کره شمالی هشدار داد: اکنون سؤال این نیست که آیا جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره آغاز می‌شود یا خیر، بلکه فقط این پرسش مطرح است که این جنگ هسته‌ای توسط چه کسی و چه زمانی شروع خواهد شد.

وی افزود: تنها در سال جاری، ایالات متحده تسلیحات استراتژیک بی حد و اندازه از جمله یک زیردریایی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای، یک گروه ناو هواپیمابر و یک بمب‌افکن با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را به منطقه ارسال کرده است.

نفربر عجیب کره شمالی که کیم جونگ اون سوار آن می شود/ عکس

به نوشته راشا تودی، ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز نیروی دریایی ایالات متحده در اواخر ماه مارس بلافاصله پس از رونمایی از کلاهک‌های هسته‌ای جدید و کوچک‌تر خود که می‌تواند بر روی موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد نصب شود، وارد یک بندر نظامی در کره جنوبی شد.

در اواخر جولای نیز یک بمب‌افکن استراتژیک ب - ۵۲ آمریکا در رزمایش مشترک با کره جنوبی شرکت کرد و تنها دو هفته بعد، آمریکا زیردریایی مجهز به موشک‌های بالستیک کلاس اوهایو خود به نام یو اس اس کنتاکی را در کره جنوبی مستقر کرد. این زیردریایی مجهز به ۲۰ موشک بالستیک ترایدنت ۲ است و در مجموع ۸۰ کلاهک هسته‌ای را حمل می‌کند.

کانگ تاکید کرد: واشنگتن باید به سیاست جنگ‌طلبانه خود علیه پیونگ یانگ اعتراف کند و اگر واقعاً می‌خواهد بحران در این منطقه را از راه مسالمت‌آمیز حل کند، رویکرد تقابلی خود را کنار بگذارد.

وی افزود: تا زمانی که آمریکا این کار را انجام ندهد، هرگونه گفت‌ وگو غیرممکن است و نیروی نظامی تنها راه برای تامین صلح و ثبات است که در شبه جزیره کره باقی می‌ماند.

وزیر دفاع کره شمالی تصریح کرد: تمام ادعاهای آمریکا و متحدانش مبنی بر تمایل آنها برای حل و فصل مسائل پیرامون شبه جزیره از طریق مذاکره چیزی جز یک پژواک توخالی نیست و تنها راه برای جلوگیری از جنگ هسته‌ای این است که پیونگ یانگ دارای ابزار نظامی بازدارنده باشد.

کانگ همچنین اعلام کرد: کره شمالی دیگر تعلیق رزمایش‌های آمریکا یا سایر اقدامات مشابه این کشور را به عنوان مظاهر واقعی حسن نیت واشنگتن در نظر نخواهد گرفت چرا که آمریکا تنها به چند روز نیاز دارد تا بمب افکن‌های استراتژیک و یک زیردریایی هسته‌ای خود را به شبه جزیره بازگرداند و می‌تواند نیروهای نظامی خود را در عرض ۱۵ روز در آنجا مستقر کند، حتی اگر به طور کامل از کره جنوبی خارج شده باشد.

وی گفت: ما به خوبی می‌دانیم که در رویکرد تهاجمی آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای و نابودی حاکمیت ما از طریق زور و مشت آهنین، کوچکترین تغییری پیدا نخواهد کرد.

سخنان وزیر دفاع کره جنوبی تنها چند روز پس از آن بیان شد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دستور داد تا آمادگی‌های بیشتری برای جنگ از جمله افزایش تولید تسلیحات انجام شود. کیم همچنین از افسران ارشد ارتش پیونگ یانگ خواست تا با جدیدترین تسلیحات کشور تمریناتی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که نیروها برای درگیری احتمالی آماده هستند. این اقدام رهبر کره شمالی پیش از رزمایش نظامی مشترک بزرگ برنامه‌ریزی شده توسط آمریکا و کره جنوبی انجام شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.