سویه جدید کرونا به ایران رسید؟

حسین فرشیدی درباره وضعیت کرونا گفت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که کرونا از وضعیت اضطراری خارج شده اما به معنای از بین رفتن کامل کرونا نیست. نه تنها در کشور ما بلکه در کشورهای دیگر هم روزانه بیماران کرونایی وجود دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان مراجعات بیماران به بیمارستان‌ها در دو هفته گذشته هیچ تغییری نکرده و افزایش میزان بیماران ارجاعی نداشتیم. ما هر روز در استان‌های مختلف تعدادی نمونه گیری انجام می‌دهیم تا موج های جدید را پیش بینی کنیم اما در سه چهار هفته گذشته سویه جدیدی در ایران نداشتیم.

وی افزود: کشور کره جنوبی در هفته گذشته بالای 20 هزار مورد مثبت کرونا را اعلام کرد و در بقیه کشورهای دنیا هم فوتی و هم ابتلا به کرونا وجود دارد.

فرشیدی بیان کرد: خوشبختانه در کشور ما وضعیت اضطراری کرونا وجود ندارد و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در حال انجام است و حالت توقف اقتصادی از بین رفته است.

وی تصریح کرد: نه تنها دولت ایران بلکه همه دولت‌ها نباید اقدامات کنترلی را کنار بگذارند و مردم هم باید در فضاهای بسته از ماسک استفاده کنند و حفاظت فردی و اصول بهداشتی و شستشوی مرتب دست‌ها را همیشه رعایت کنند.

به گزارش تسنیم اخیراً سازمان جهانی بهداشت زیرسویه جدیدی از کرونا به نام ای‌جی‌5 را تحت نظر قرار داده است که چند روز پیش برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد. البته این سازمان اعلام کرده که براساس شواهد فعلی، شیوع این زیرسویه کرونا به قدری نیست که تهدیدی جدی برای سلامت جهان به شمار بیاید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.