آمریکا تهدید شد/ اجازه نزدیک شدن به آب‌های یمن را ندارید

سرلشکر القادری گفت: نیروهای دریابانی از زمان ورود نیروهای آمریکایی به کانال سوئز، آنها را زیر نظر دارند و اجازه نخواهند داد به آب‌های سرزمینی ما نزدیک شوند.

وی خاطرنشان کرد: حضور نظامی نیروهای آمریکایی و صهیونیستی در دریای سرخ و باب المندب اقدامی تحریک آمیز است و نیروی دریایی یمن دارای قابلیت‌هاهایی است که می‌تواند بازدارندگی را به دشمن تحمیل کند.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی یمن در زمان آتش بس و کاهش تنش برای ایجاد و توسعه توانمندی‌های خود به شکلی بی‌سابقه تلاش کرد و غافلگیری‌هایی را برای دشمن تدارک دیده است.

بایدن سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در شرکت‌های چینی را ممنوع کرد

القادری همچنین تاکید کرد که نیروهای دریابانی یمن آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوزی به یمن خواهند بود و اجازه تجاوز به آب های سرزمینی یمن را به هیچ کس نخواهند داد.

پیشتر نیز علی القحوم، یکی از اعضای دفتر سیاسی گروه «انصارالله» در توییتر خود نوشته بود: ما از نزدیک ورود مستمر نیروها و ناوهای آمریکایی را در سواحل یمن، باب المندب استراتژیک و جزایر زیر نظر داریم. با استقرار موقت در برخی از پایگاه‌های نظامی در العند، خور عمیره [استان لحج]، حضرموت، المهره، سقطری و مایون، کار خصمانه و توطئه‌های شیطانی مستمری در حال انجام است که یمن و کل منطقه را هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: این حضور نظامی غیرموجه آمریکا در وهله اول تهدیدی برای منطقه است به ویژه در سایه اقدامات پیشدستانه آمریکا برای کنترل و حضور فشرده در باب المندب که امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد و نقض فاحش هنجارها و قوانین بین‌المللی است.

ناو جنگی آمریکا به دریای سرخ رسید!

این هشدارها پس از آن است که فرماندهی سازمان تروریستی «سنتکام» در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «بیش از ۳۰۰۰ ملوان و تفنگدار نیروی دریایی آمریکا از ناوگروه «باتان» (ARG) و یگان ۲۶ فرامرزی، ششم اوت وارد خاورمیانه شدند.»

طبق این بیانیه، ناو آبی خاکی «یواس‌اس باتان» و کشتی «(USS Carter Hall (LSD ۵۰» پس از عبور از دریای مدیترانه از طریق کانال سوئز وارد دریای سرخ شدند. در این بیانیه اعلام شده است که این کشتی‌ها تجهیزات و تسلیحات هوایی و دریایی بیشتر و همچنین تفنگداران دریایی و ملوانان آمریکایی بیشتری را به منطقه منتقل کرده‌اند.

واکنش فوری آمریکا به اظهارات اخیر رئیسی

در واقع آمریکا به گام‌های تنش‌زای خود در منطقه ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند مانع از صلح در یمن شود. ورود نیروهای اضافی به دریای سرخ تهدیدی مستقیم برای آب‌های سرزمینی، جزایر و استان‌های یمن در سایه اصرار آمریکا بر ادامه تجاوز و محاصره این کشور است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.