گرمای این شهر 168 نفر را راهی بیمارستان کرد

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۱۶۸ نفر خوزستانی به دنبال گرمای شدید هوا در ۲ هفته اخیر با علائم گرمازدگی به بیمارستان‌های سراسر استان خوزستان مراجعه کردند.

با اعلام این خبر، اظهار داشت: افراد گرمازده مراجعه کننده به اورژانس‌های بیمارستان‌ها، به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

وی با اشاره به راه‌های پیشگیری از گرمازدگی توضیح داد: پوشیدن لباس‌های سبک با رنگ روشن، استفاده از کلاه‌های پهن، مصرف مقادیر مناسب مایعات (روزانه نوشیدن هشت لیوان آب در تابستان)، استفاده از غذاهای کم چرب، میوه‌ها و سبزیجات فیبردار و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب راه‌هایی هستند که می‌توانند در جلوگیری از گرمازدگی مفید واقع شوند.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام نظر کارشناسان حوزه بهداشت کودکان خردسال، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، پرفشاری خون، کلیوی و قلبی بیشتر در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند و باید بیشتر مراقبت کنند.

تمام مراکز درمانی در آمادگی کامل برای ارائه خدمات به افراد گرمازده هستند و حفظ خونسردی نکته مهمی برای مقابله با این مسئله است.اداره کل هواشناسی خوزستان در چند هفته اخیر نسبت به وقوع دماهای بالای ۴۹ درجه و بالاتر هشدار سطح زرد و نارنجی صادر کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.