استقبال ترکیه از یک قطعنامه سازمان ملل

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این قطعنامه از جهت مقابله با آتش زدن قرآن کریم که به تازگی تحت حمایت پلیس سوئد، دانمارک و هلند انجام گرفت، مهم است.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، این بیانیه بر لزوم اقدام قاطع جامعه بین‌الملل علیه نفرت پراکنی که صدها میلیون مسلمان را آزار می‌دهد، تاکید کرد.

تماس تلفنی وزیر خارجه دانمارک با امیرعبداللهیان

وزارت خارجه ترکیه تأکید کرده است که آنکارا به انجام مسئولیت‌های خود در مبارزه با اسلام هراسی ادامه خواهد داد.

مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن هرگونه خشونت علیه کتب مقدس و هتک حرمت آنها را به عنوان نقض قوانین بین‌المللی محکوم می‌کند.

قطعنامه تصویب شده از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به شدت تمامی اعمال خشونت آمیز علیه افراد بر اساس مذهب یا اعتقادات آنها و همچنین هرگونه اقدام علیه نمادهای مذهبی، کتب مقدس، منازل، مشاغل، املاک، مدارس، مراکز فرهنگی یا عبادتگاه ها و همچنین هرگونه حمله به اماکن مذهبی، عبادتگاه‌ها و زیارتگاه‌های مذهبی را محکوم و اینگونه اقدامات را نقض قوانین بین المللی اعلام کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز ۱۲ جولای (۲۱ تیر) با تصویب قطعنامه پیشنهادی کشورهای اسلامی به رغم مخالفت کشورهای غربی اهانت به قرآن را محکوم کرد و خواستار بررسی این موضوع و گزارش دهی کمیسر عالی حقوق بشر شد.

قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در پی هتک حرمت‌های متعدد به قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک و خشم و واکنش دولت‌ها و ملت‌های مسلمان جهان نسبت به این اهانت‌ها به تصویب رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.