فوری / ادارات این استان امروز تعطیل شد

ادارات استان مرکزی، امروز دوشنبه بدنبال استمرار آلودگی هوا تعطیل شدند.

کارگروه اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار، با توجه به پیش‌بینی استمرار شرایط آلودگی هوا و ماندگاری ذرات کمتر از ۱۰ میکرون، تصمیم به تعطیلی ادارات استان در روز دوشنبه دوم مردادماه گرفت.

همچنین، بر اساس توافق با کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، شعب منتخب طبق اعلام کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و بیمه‌ها در این روز به صورت کشیک دایر هستند.

هشدار مهم به مردم تهران/ امروز در این ساعات از خانه خارج نشوید

این کارگروه از اصناف و مدیران بخش خصوصی خواسته است به جهت کاهش مواجهه مردم با آلودگی هوا ملاحظات لازم را رعایت کرده و تسهیلات مورد نیاز برای آن دسته از کارکنانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند درنظر گرفته شود.

همچنین از مردم استان خواسته شده است که در مصرف برق و استفاده از سیستم‌های سرمایشی صرفه‌جویی لازم را داشته باشند و مدیران ادارات و بانک ها نیز ملزم به  قطع کامل سیستم‌های سرمایشی شده اند.

بر اساس این گزارش، آلودگی هوا با منشاء گرد و غبار، چند روزی است که استان مرکزی را فرا گرفته و از ابتدای این هفته شدت گرفته است. این آلودگی در روز شنبه باعث تعطیلی ادارات شد و با استمرار و تشدید در روز یکشنبه، شاخص آلودگی هوا را تا شرایط خطرناک پیش برد و در نهایت با ادامه حضورش در استان، امروز دوشنبه، دوباره ادارات استان مرکزی را مجبور به تعطیلی کرد.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا در ساعت ۷ صبح امروز در اراک ۱۷۴ و نشانگر وضعیت ناسالم و در شازند ۲۴۰ و نشانگر وضعیت بسیار ناسالم بوده است. شاخص کیفی هوای ساوه در این ساعت ۸۶ و نشانگر وضعیت قابل قبول است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.