ادعای آمریکا درباره حمله ایران به کشتی ها در خلیج فارس

جان کربی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با صدای آمریکا در پاسخ به این سوال که با توجه به توقیف نفتکش حامل نفت ایران توسط آمریکا در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) و وعده ایران برای تلافی کردن "آیا آمریکا آماده درگیری نظامی با ایران در خلیج فارس است؟" گفت: کسی نمی‌خواهد شاهد درگیری مسلحانه در منطقه خلیج (فارس) باشد.

وی در ادامه با طرح ادعای حمله ایران به کشتی‌ها در خلیج فارس مدعی شد: تقریبا از حملات ایران به کشتی‌ها کاسته نشده است. برخی از آن‌ها موفق بوده‌اند و برخی به دلیل دخالت ما ناکام مانده‌اند.

ادعای جدید آمریکا علیه ایران!

کربی ادامه داد: شما شاهد بودید که پنتاگون اخیرا اعلام کرد که نیروهای جدیدی را به منطقه حلیج (فارس) ارسال کرده تا توان بیشتری برای بازداری در برابر این نوع حملات داشته باشیم.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه از ایران خواست تا به آنچه که "رفتارهای بی‌ثبات‌کننده" تهران خوانده شد، پایان دهد.

کربی در انتها گفت: ما در عین حال اطمینان حاصل خواهیم کرد که توانمندی‌های لازم را دراختیار داشته باشیم و شرکا و متحدان‌مان اطمینان داشته باشند که ایالات متحده توانایی لازم برای دفاع از خودمان و منافع‌مان را دارد.

صحبت‌های جان کربی درحالی مطرح شده است که وال استریت ژورنال روز گذشته در گزارشی دادستان‌های فدرال آمریکا برای به حراج گذاشتن ۸۰۰ هزار بشکه نفت توقیف شده ایران که در یک نفتکش یونانی در سواحل تگزاس قرار دارد با چالش مواجه هستند زیرا شرکت‌هایی که تخلیه نفت‌کش‌ها را انجام می‌دهند، می‌گویند که آن‌قدر نگران اقدامات تلافی‌جویانه ایران هستند که نمی‌توانند کار تخلیه این محموله را انجام دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.