تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

در بیانیه منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا آمده است که مطابق با تدابیر محدودکننده جدید، اتحادیه اروپا از صادارات قطعاتی که در ساخت و تولید پهپاد به کار می‌روند، به ایران منع شده است. این تدابیر همچنین علیه اشخاصی که حامی و برنامه پهپادی ایران بوده یا در آن دخیل هستند، می‌تواند اعمال شوند و شامل محدودیت‌های مسافرتی و همچنین توقیف اموال می‌شوند.

این تدابیر جدید مکمل سه بسته تحریمی پیشین اتحادیه اروپا علیه اشخاص و نهادهای دخیل در برنامه پهپادی هستند.

شورای اروپا همچنین تصمیم گرفت که شش ایرانی را به دلیل آنچه که "حمایت از تهاجم روسیه علیه اوکراین (با استفاده پهپاد) و همچنین حمایت از سوریه (با استفاده از سیستم ضدهوایی)" خواند به دو لیست تحریمی موجود اضافه کند.

اموال افراد تحریم شده بلوکه شده و شهروندان و شرکت‌های اتحادیه اروپا از تبادلات مالی با آن‌ها منع خواهند شد. همچنین تدابیر مسافرتی علیه این اشخاص اعمال خواهد شد و باعث می‌شود که نتوانند وارد خاک اتحادیه اروپا شوند و یا از اراضی این اتحادیه به مقاصد دیگر بروند.

در این بیانیه اتحادیه اروپا ادعا شده است: اقدامات امروز، عزم اتحادیه اروپا در پاسخ‌دهی سریع و قاطع به اقدامات ایران را نشان می‌دهد. اتحادیه اروپا هرگونه ارسال پهپادهای ایران به روسیه و استفاده مرگبار آن‌ها در تهاجم علیه اوکراین را محکوم می‌کند.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.