واکنش انتقادی جواد لاریجانی به اظهارات جنجالی رحیم پور ازغدی درباره وزیر علوم

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی درباره اظهارات اخیر رحیم پور ازغدی درباره وزیر علوم گفت: من فکر می‌کنم نحوه بیان آقای رحیم پور حادثه‌ای بوده و اتفاقی بوده است که یک باره افتاده و مطمئناً این دو عزیز هم دیگر را از ته دل دوست دارند و هر دو دارند برای نظام اسلامی در سنگرهای مختلف تلاش می کنند.

محمدجواد لاریجانی مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به انتقاد اخیر حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از وزیر علوم گفت: بنده این افتخار را دارم که از قدیم با آقایان رحیم پور ازغدی و زلفی‌گل آشنا هستم و به آنها از نزدیک ارادات دارم. آقای رحیم پور از افراد فرهیخته، فاضل و مجاهدان راه دفاع مقدس و سربازان این میدان و البته از سابقون در جهاد تبیین است. اخیرا هم در جلسه‌ای که داشتیم گفتم که باید بیش از این روی آقای رحیم‌پور سرمایه گذاری شود و مطالب ایشان هم مطالب مفید، جذاب و با دیدگاه های زیبایی است و با شناختی که از گفتار و رفتار آقای رحیم پور ازغدی داریم به نظرم اظهارات اخیر ایشان یک حادثه بود.

اخیرا رحیم پور ازغدی در سخنانی از نحوه مدیریت وزیر علوم و نگاه ایشان به مسئله مقالات ISI و برخی فعالیت های دور جدید انتقاداتی را مطرح کرده بود.

محمدجواد لاریجانی در ادامه گفت: آقای زلفی‌گل وزیر علوم هم از دانشمندان برجسته علم شیمی کشور و از فعال‌ترین وزرای علوم بعد از انقلاب است. من این توفیق را داشتم که با همه وزرای بعد انقلاب از نزدیک کار کردم، البته همه آنها تلاش داشتند اما میزان زمانی که آقای زلفی گل برای مسائل اساتید و مسائل علمی می‌گذارند بی‌نظیر است و من این موضوع را تا کنون در این حد ندیده بودم. حتی در ساعت‌های نزدیک به نیمه شب هم من ایشان را در حال پیگیری کارهای مختلف وزارت علوم دیدم.

لاریجانی یادآور شد: ضمناً یکی از کارهای مهم ایشان این است که گره جذب نیروهای متعهد، دانشمند و با فضل را باز کردند و نیروهای متدین و دارای درجات علمی خیلی بالا به مراتب بهتر از گذشته در حال جذب هستند. البته باز هم مشکلاتی وجود دارد و بسیاری از نیروهایی که وزارت علوم جذب آنها را تمام کرده پشت در سازمان امور استخدامی هستند و اینجا باید راه را برایشان باز کرد.

وی گفت: یکی از کارهای مهم آقای زلفی گل جبران کاستی‌های مراکز تحقیقاتی است و این کار هم در زمانی که بودجه‌ها کم است کار خیلی وقت گیر و سختی بود که به هر حال ایشان این کار را انجام داد و همچنان پیگیر کار است.

لاریجانی ادامه داد: فضای کاری جناب آقای زلفی‌گل و اقدامات ایشان بسیار قابل تقدیر است و باز هم تاکید می‌کنم نحوه بیانی که از آقای رحیم‌پور راجع به ایشان گفته شد نه درست است و نه در شان آقای رحیم‌پور است و من فکر می‌کنم حادثه‌ای بوده و اتفاقی بوده است که یک باره افتاده و مطمئناً این دو عزیز هم دیگر را از ته دل دوست دارند و هر دو دارند برای نظام اسلامی در سنگرهای مختلف تلاش می کنند. انشالله خداوند دل‌های همه ما که در زیر پرچم جمهوری اسلامی برای پیشبرد میهن عزیز اسلامی تلاش می‌کنیم به هم نزدیک کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.