ادارات این منطقه فردا تعطیل شد

قرار گرفتن هوای زیرکوه در وضعیت خطرناک طی چند روز متولی سبب شد تا فرماندار این شهرستان ادارات زیرکوه را فردا تعطیل کند.

ژست خاص شهاب حسینی در کنار همسر دومش/ عکس

در این اطلاعیه آمده است، با توجه به هشدارهای هواشناسی و کاهش شاخص کیفیت هوا و مصوبه کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان، به منظور کاهش ترددها و حفظ سلامت مردم عزیز، همه  دستگاه های اجرایی به جزء دستگاه های خدمات رسان شهرستان زیرکوه فردا تعطیل است.

تهرانی ها منتظر گرمای شدید باشند

بر اساس سامانه پایش کیفی هوای کشور، صبح امروز  وضعیت هوای حاجی آباد زیرکوه با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک، ایستگاه نهبندان با شاخص ۲۰۵ و  ایستگاه سرایان با شاخص ۲۰۴  در وضعیت بسیار ناسالم و ایستگاه بیرجند با شاخص ۷۶ در وضعیت قابل قبول است. 

کارشناسان برای شهرستان‌های با وضعیت خطرناک و بسیار ناسالم به هم استانی ها  توصیه می‌کنند در خانه بمانند و از تردد غیرضرور خودداری کنند.

شبکه بهداشت و درمان زیرکوه نیز با انتشار اطلاعیه ای از گروه های حساس خواست در خانه بمانند در این اطلاعیه آمده است: با توجه به استحصال دیتاهای ایستگاه های پایش کیفی هوا مستقر در شهرستان زیرکوه امروز وضعیت هوای شهر زیرکوه در وضعیت کیفیت هوای خطرناک قرار گرفته است لذا توصیه می شود، افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان از منزل خارج نشوند و فعالیت های خود را به حداقل برسانند. 

افراد دیگر نیز باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب  کنند. در ضمن استفاده  از ماسک در خارج  منزل توصیه می شود.

 با توجه به افزایش شاخص آلودگی هوا و وجود گرد و غبار غلیظ در شهر حاجی آباد و به منظور پیشگیری از بیماری های تنفسی، از طرف شبکه بهداشت و درمان زیرکوه بین افرادی که بیرون از منزل حضور داشتند ماسک توزیع شد.

بنابراین گزارش، خراسان جنوبی از زمان خیزش بادهای ۱۲۰ روزه اغلب روزهای آن گرد و خاکی است و این استان به تلی از خاک مبدل شده و بیش از یک ماه نیز از ابتدای امسال هوای خراسان جنوبی در وضعیت خطرناک و ناسالم قرار داشت.

خیزش تندبادهای ۱۲۰ روزه و هوای ناسالم خراسان جنوبی نتیجه کمبود بارندگی ها و استمرار ۲۲ ساله قهر طبیعت در این استان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.