قیمت این خودرو در بازار 10 میلیون کاهش یافت

هرچند امروز هم بازار خودرو شکل کاهشی داشت، اما به گفته فعالان بازار خودرو قانونی شدن ورود خودروهای کارکرده خارجی به کشور موجب شد تا رکود در بازار خودرو تشدید شود، بطوریکه امروز فروشندگان تنها به تماشای بازار پرداختند و خریداران هم به انتظار اخبار جدید. اما علاوه بر قانونی شدن ورود خودروهای کارکرده وارداتی، کاهش نرخ دلار هم در ریزش قیمت خودرو اثرگذار بوده؛ بطوریکه امروز ایران‌خودرویی‌ها در بازار با افت ۴ تا ۱۰ میلیون تومان قیمت گذار شدند.

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S۵ پلاس» در بازار افتی ۱۰ میلیونی داشت و بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد و پس از آن «دنا پلاس» افت ۷ میلیونی را تجربه کرد.

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S۵ پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار ۵۴۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت ۵ میلیونی را تجربه کرد. «هایما S۵ پلاس» هم در بازار امروز با کاهش ۱۰ میلیونی در بازار یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان قیمت خورد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «عقب‌نشینی قدم به قدم «هایما S5 پلاس» در بازار + جدول» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.