اگر پلیس مردم را در کنار خود ببیند، با دلگرمی بیشتری به وظیفه خود عمل می‌کند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، مجموعه انتظامی کشور را پناهگاه و مسئول حفظ امنیت مردم عنوان کرد و ابراز داشت: نیروی انتظامی مسئولیت سنگینی در نظام ما دارد و در حقیقت حامی جان و مال مردم است.

وی با تأکید بر لزوم افزایش محبوبیت پلیس در جامعه اظهار داشت: باید تلاش شود تا اطمینان عمومی نسبت به پلیس افزایش پیدا کند و این به کارکرد پلیس بازمی‌گردد.

امام جمعه قم با اشاره به تلاش‌های دشمنان در جهت کمرنگ کردن رابطه مردم با دین و ارزش‌ها خاطر نشان کرد: در شهرهایی که هویت دینی و مذهبی بیشتری دارند و جایگاه‌هایی همچون بقاع متبرکه و مرجعیت دینی حضور دارند، دشمنان برای کمرنگ کردن رابطه مردم با دین و ارزش‌ها و در شرایط فعلی، برای از بین بردن عفاف و حجاب، سرمایه گذاری بیشتری انجام می‌دهند و حتی گروه‌هایی را برای عادی سازی برخی ناهنجاری‌ها روانه این شهرها می‌کنند.

وی تقویت هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول را عامل عقب نشینی دشمنان ارزیابی کرد و بیان داشت: باید بین دستگاه‌های مسئول نظیر دولت، مجلس، دستگاه قضائی و انتظامی، هم‌افزایی و هماهنگی‌های لازم وجود داشته باشد و مأموریت‌ها و جایگاه‌ها مشخص شود تا در نتیجه، نیروهای پلیس در انجام وظیفه خود احساس دلسردی نکنند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: نهادهای فرهنگی نیز باید بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، از بیانیه گام دوم گرفته تا جهاد تبیین و مسئله اولویت تبلیغ، عمل کنند و اساساً رسالت اسلامی خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: مشکل اول دستگاه‌های فرهنگی، مشکل بودجه نیست؛ بلکه فعالیت‌های موازی و عدم وجود مرزبندی صحیح میان فعالیت‌هاست. بنابراین جبهه فرهنگی باید یک صدا باشند و تقسیم کار انجام دهند؛ چرا که اگر در کنار هم قرار گیرند و از اقدامات پلیس پشتیبانی کنند، نه تنها مسئله‌ای مانند حجاب بلکه سایر مسائل نیز قابل حل خواهد بود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه نقش مردم در حمایت از پلیس را مهم توصیف کرد و ابراز داشت: در مسئله عفاف و حجاب، نقش مردم بی بدیل است؛ چرا که اگر مأموران پلیس مردم را در کنار خود ببینند، در مواجهه با ناهنجاری‌ها با دلگرمی بیشتری به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

وی پیشگیری را مهم‌تر از مبارزه با معلول دانست و ضمن تأکید بر لزوم حمایت همه دستگاه‌ها از اقدامات پلیس، تصریح کرد: حوزه علمیه پشتیبان شماست.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، سرتیپ دوم محمدرضا میرحیدری گزارشی از وضعیت انتظامی قم در حوزه‌های مختلف از جمله مسئله عفاف و حجاب ارائه کرد و گفت: از حوزه علمیه انتظار داریم تا با استمرار حمایت از پلیس، سبب دلگرمی و تقویت هرچه بیشتر روحیه همکاران ما گردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.