اردوغان خبر داد: در حال آماده شدن برای میزبانی از پوتین هستیم!

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان در این باره تاکید کرده است: ما در حال آماده شدن برای میزبانی از پوتین در ترکیه در ماه اوت آینده هستیم و هر دو طرف با تمدید قرارداد غلات موافق هستیم.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه می‌گوید: امیدواریم که بتوانیم قرارداد غلات را که در هفدهم همین ماه منقضی می شود، تمدید کنیم.

اردوغان در اوایل ژوئن گفته بود که انتظار دارد رئیس جمهور روسیه ماه آینده به ترکیه سفر کند. او اذعان کرده بود: من با رئیس‌جمهور پوتین تلفنی گفت‌وگو خواهم کرد. در دیدار حضوری در ماه آینده نیز ما درباره تبادل زندانیان بین مسکو و کی یف، تمدید قرارداد غلات به مدت سه ماه و نه برای یک یا دو ماه و پرونده‌های دیگر رایزنی خواهیم کرد.

در شرایطی که سخنگوی کرملین تاکنون تاریخ مشخصی را برای دیدار دو رئیس‌جمهور اعلام نکرده، برخی رسانه‌ها و ناظران تحولات بین‌المللی از احتمال لغو و یا موکول شدن این سفر پوتین به زمان دیگری صحبت کرده بودند.

رئیس‌جمهور ترکیه که هفته گذشته میزبان «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود در استانبول بود، از عضویت این کشور در ناتو حمایت کرده و تصریح کرده بود که در صورت موافقت با پیوستن آنکارا به اتحادیه اروپا، کشورش با انضمام سوئد به ائتلاف نظامی ناتو موافقت خواهد کرد.

این تغییر موضع اردوغان، موجب واکنش مسکو شده است. بعد از این صحبت‌های اردوغان، «ویکتور بونداروف» رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» تاکید کرده بود که ترکیه پس از یکسری «تصمیمات تحریک‌آمیز» در حال تبدیل شدن به یک «کشور غیردوست» است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.