کنایه سردار سلامی به دشمنان: فکر می‌کنند در نقطه اصابت موشک‌ها نفوذی داریم که دقیق به هدف می‌خورد

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی امروز، ۲۰ تیر، در اجتماع فرماندهان نیروی زمینی سپاه که در مجمتع آیه‌های مشهد برگزار شد، با تجلیل از نقش نیروهای دفاعی و نظامی از جمله نیروی زمینی سپاه در ایجاد قدرت بازدارندگی اظهار کرد: در دنیا هیچ نیروی نظامی و دفاعی را سراغ نداریم که چندین دهه با انواع مختلف و طیف‌های متنوعی از تهدید روبه‌رو شده باشد. ساختار دفاعی ما محصول فشردگی و تراکم تجربیات سخت و سنگین در برابر همه دشمنان پیشرفته و غیر پیشرفته در عصر جدید است.

روزنامه دولت نمایندگان مجلس را تهدید کرد

خبر فوری درباره توافق ایران و عراق برای پرداخت بدهی

وی تاکید کرد: با تدارک و تمهیدات انجام شده، نیروی دفاعی کشور به یک سد مستحکم تبدیل شده و هر اقدامی برای رویارویی با این قدرت، یک انتحار و به مثابه سر به صخره کوبیدن است.

هشدار سرلشکر باقری به عراق: به تعهدتان عمل نکنید عملیات ها با شدت بیشتر تکرار می‌شود

فرمانده کل سپاه افزود:  شاید برخی تصور کنند که بازدارندگی فقط در موشک و پهپاد است اما امروز چیزی که دشمن را ناامید کرده، شکل‌گیری یک قدرت بی‌انتها در مقابل او است؛ قدرتی آراسته، صاحب تجربه و سلاح‌حاضر در میدان با فرماندهانی رشید، مبتکر و مومن که هرگز عقب نمی‌نشینند.

سلامی با اشاره به شیوه‌های گوناگون دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان کوچک امروز متصل به استراتژی‌های بزرگ هستند و هرگز تصور نمی‌کنیم که این‌ها انسان‌هایی جدا از سناریو و تصویر جهانی تقابل علیه نظام هستند؛ این‌ها دقیقا پیاده‌نظام دشمن هستند.

وی ادامه داد: دشمن به دلیل ضعف‌های ذاتی، نیابتی عمل می‌کند و بیش از این امکان ندارد که آمریکایی‌ها روی زمین با ما درگیر شوند چرا که به خوبی می‌دانند این کار یک انتحار بزرگ برای آنان خواهد بود اما می‌روند و مشابه‌سازی می‌کنند؛ شارژ عقیدتی و حمایت مالی به عمل می‌آورند؛ گروه‌ها و گروهک‌هایی را تولید می‌کنند و به نظام سیاسی و اطلاعاتی متصل می‌شوند و از آنجا، این‌ها را روانه می‌کنند. کسی که در فلان نقطه دست به اقدام تخریبی تاکتیکی می‌زند یا در فلان برجک و پاسگاه با شما می‌جنگد، دقیقا دستور کار خود را از واشنگتن و نیویورک گرفته است.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: مقابله شما با این عناصر در حقیقت خنثی‌سازی سناریوی دشمن در مقیاس وسیع است؛ به ظهور و بروز تاکتیکی این عمل نگاه نکنید و تصور نکنید که عمل شما در یک پاسگاه، یک عمل تاکتیکی است؛ این دقیقا مقابله با پیاده‌سازی سناریوی راهبردی دشمن است. ما ممکن است نسبت به دشمنان کمتر باشیم اما در همه ابعاد قوی هستیم.

سلامی به دیدار اخیر فرمانده نیروی زمینی سپاه با فرمانده معظم کل قوا اشاره کرد و افزود: حضرت آقا در دیدار اخیر از اینکه نیروی زمینی سپاه هم به پهپاد مجهز شده و در عین حال خودش آن را می‌سازد، بسیار خوشحال شدند و فرمودند که ساخت پهپاد توسط خود شما یک کار موازی نیست. همچنین از موشک‌ها و اینکه چه مشخصاتی دارند که اینقدر دقیق عمل می‌کنند، سوال شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه پاسداران، وی با اشاره به موضع‌گیری برخی از دشمنان درباره دقت موشک‌های‌مان، گفت: دشمن فکر می‌کند که ما در نقطه اصابت نفوذی داریم که موشک‌ها دقیق به هدف برخورد می‌کنند؛ البته ممکن هم هست که نفوذی داشته باشیم اما این ۲ هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند. ما در طول این سال‌ها با همه نقاط قوت و ضعف دشمن آشنایی پیدا کرده‌ایم و کاملا او را می‌شناسیم و این بزرگترین سرمایه است.

فرمانده کل سپاه به ماجرای تهدیدات امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران از اقلیم کردستان و پاسخ قاطع نیروی زمینی به آن اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها بنا به اعتراف خودشان در اقلیم کردستان می‌خواستند کار بزرگی را علیه ما انجام دهند که جان بولتون بخشی از این سناریو را افشا کرد و آن جداسازی قطعه‌ای از سرزمین ما یا تسلط بر یک یا چند شهر ما حتی برای مدت کوتاه و به دنبال آن انجام یک عملیات روانی وسیع بود.

سلامی ادامه داد: نیروی زمینی سپاه در این ماجرا نیز پیش‌دستی کرد و آرایش دشمن را به هم ریخت. می‌دانید دشمن قاعده‌مند عمل می‌کند و وقتی قاعده را به هم می‌ریزید تا تولید قاعده جدید مدت زیادی وقت می‌برد. دشمن ما عظیم‌الجثه است اما نمی‌تواند سریع تغییر ایجاد کرده و انعطافش کم است؛ وقتی شما آن‌ها را به هم می‌ریزید، این آشفتگی و تبدیل آن به نظم، کار مشکلی است. در اینجا نیز شما یک تاثیر راهبردی علیه یک فتنه عظیم گذاشته‌اید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.