اعلام جرم دادستان تهران علیه مدیر مسئول روزنامه شرق/  جرم وی چه بود؟

دادستان تهران در این خصوص اظهار کرد: به دنبال انتشار چند گزارش در روزنامه شرق و شبکه اینترنتی وابسته به آن، با موضوع زن آزاری، مدیر مسؤول و خبرنگاران آن رسانه جهت اخذ توضیح و ارائه مستندات به دادستانی تهران دعوت شدند.

وی افزود: با عنایت به اینکه توضیحات و مستندات ارائه شده از سوی مدیر مسؤول روزنامه شرق و همکاران ایشان قانع کننده و کافی نبود؛ پرونده‌ای تشکیل و جهت رسیدگی به اتهام ایشان و سایر عوامل مربوطه به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و غیره به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع گردید.

دادستان تهران تصریح کرد: در یکی از گزارش‌های منتشره تحت عنوان «سارقانی با نمای جدید»، ضمن ارائه شرحی از ربوده شدن یک دختر نوجوان، این ادعا مطرح شده که فروشندگان مو، با شناسایی و ربودن دختران، مو‌های آنان را بریده و به فروش می‌رسانند و تصویرسازی‌های صورت گرفته در رابطه با مو‌های بریده شده، موجب اشاعه حس ناامنی در جامعه شده است.

واکنش مسئول دفتر رهبر انقلاب به ادعاها درباره بیماری ایشان

این گزارش می‌افزاید: روزنامه شرق و شبکه اینترنتی وابسته به آن در روز‌های ۱۱، ۱۳ و ۱۴ تیرماه جاری با انتشار سه گزارش خبری با عناوین «ابهام در تشابه قتل زنان مثله شده»، «سارقانی با نمای جدید» و «هر چهار روز یک زن کشی» به طرح ادعا‌ها و مطالبی غیر مستند پرداخته است که موجب هراس زنان شده و مورد سوء استفاده رسانه‌های معاند قرار گرفته است.

وزیر اقتصاد مستندات فرار‌های مالیاتی میلیاردی را به دادستانی اعلام کند

همچنین علی صالحی با اشاره به اظهارات مورخ ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲، وزیر امور اقتصادی و دارایی در یک برنامه تلویزیونی درخصوص فرار‌های مالیاتی میلیاردی به نام کودکان اظهار کرد: با توجه به اینکه فرار مالیاتی جرم است؛ در مکاتبه با وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی مقرر گردید چنانچه در این خصوص گزارشی اعلام شده، مراتب با ذکر شماره و تاریخ به اینجانب اعلام گردد.

وی افزود: در مکاتبه با وزیر اقتصاد تصریح شد چنانچه تاکنون گزارش و اعلام جرمی در این خصوص صورت نگرفته است؛ ضمن مستندسازی در خصوص افرادی که فرار مالیاتی آن‌ها مربوط به حوزه قضایی تهران است، مراتب را به همراه مستندات در خصوص هر فرد به صورت مجزا با معرفی نماینده به اینجانب اعلام و موارد مربوط به سایر استان‌‎ها را به دادستان‌های مربوطه اعلام نمایند.

بر اساس این گزارش سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه تلویزیونی ثریا از شناسایی ۱۷۶ هزار نفر با گردش مالی ۷۰۰ هزار میلیارد تومان، بدون پرداخت مالیات حتی به اندازه یک کارگر یا کارمند، شناسایی ۸۰۰ مورد کد ملی افراد زیر پنج سال با تراکنش بالای میلیارد و شناسایی یک هزار و ۱۰۰ کد ملی متعلق به اشخاص پنج تا ده سال با تراکنش بالای میلیارد خبر داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.