درخواست مهم چین از آمریکا درباره تحریم ها

 وزارت دارایی چین امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که پکن با آمریکا توافق دارد که مبادلات و ارتباطات بین دولتی در سطح بالا و در تمام سطوح، مخصوصا در زمینه اقتصادی را حفظ کند.

«جانت یِلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز یکشنبه پس از سفری چهار روزه، پکن را ترک کرد و دیدارهای دوجانبه خود با مقامات ارشد چین را «صریح، اساسی و سازنده» توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پس از پایان بیش از ۱۰ ساعت مذاکرات یلن با مقام‌های پکن، دولت چین از آمریکا خواست برای رفع نگرانی‌های چین درباره تحریم‌ها علیه شرکت‌های این کشور اقدام عملی انجام بردارد.

دولت آمریکا طی چند سال اخیر، تحریم‌هایی را علیه تعداد زیادی از شرکت‌های چین به بهانه‌های واهی از جمله ارتباط با ارتش این کشور، دست داشتن در فعالیت‌های نظامی و همچنین ادعاهای حقوق بشری مانند استفاده از کار اجباری در برخی مناطق غربی چین، تحریم کرده است.

این مرد روسی از پوتین انتقام می گیرد+ عکس

وزارت دارایی چین امروز از آمریکا خواست که سرکوب شرکت‌های چینی را متوقف کرده، ممنوعیت‌های صادرات محصولات مرتبط با سین‌کیانگ را لغو کند و گام‌های مشخصی برای پاسخ به نگرانی‌های اصلی چین در روابط اقتصادی بین دو کشور بردارد.

به نوشته رویترز، این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که به باور چین، توسعه این کشور بیشتر از آنکه تهدیدی برای آمریکا باشد، فرصت است و تقویت همکاری بین واشنگتن و پکن به نفع جهان و نیاز واقع‌بینانه و انتخاب صحیح دو کشور است.

پیش از این نیز «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در سخنرانی خود از طریق ویدئوکنفرانس در بیست‌وسومین اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای بر لزوم همکاری بجای رقابت و احترام به منافع یکدیگر تاکید کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.