آخرین وضعیت مصدومان حادثه شهربازی اصفهان/ شهربازی ناژوان تعطیل شد

ساعت ۱۸ و ۴۸ دقیقه عصر روز گذشته، به‌دلیل بروز نقص فنی در یکی از وسایل بازی شهر بازی پارک ناژوان اصفهان، ۹ نفر نوجوان حدود۱۳ تا۱۵ سال مصدوم شدند.

علی مالکی مدیرکل استاندارد اصفهان صبح روز یکشنبه ۱۸ تیرماه، در خبری با اعلام اینکه نظارت‌های لازم بر تجهیزات و دستگاه‌های بازی در شهرهای بازی، پارک‌های بادی و مجموعه‌های آبی دوره ای انجام می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۷۵۰ تجهیز در شهرهای بازی، مراکز آبی و تله کابین‌ها در این استان دارای تاییدیه و مجوز معتبر و فعال است.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌برداران این اماکن ملزم به رعایت استاندارد هستند و باید همه دستگاه‌ها و تجهیزات بازی آنها گواهی انطباق و مجوزهای لازم را داشته باشند، افزود: اگر تجهیزی در شهربازی‌ها گواهی بازرسی فنی نداشته باشد در اسرع وقت پلمب می‌شود،

سقوط تاب‌گردان شهربازی ناژوان اصفهان

اما به‌صورت ناگهانی در عصر روز یکشنبه ۱۸ تیرماه، در حادثه‌ای هولناک تاب زنجیره‌ای شهربازی ناژوان رها و ۹ نوجوان در این حادثه مصدوم شدند.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درخصوص اطلاعات تکمیلی این حادثه، اظهار کرد: ساعت ۱۸:۴۸ روز یکشنبه ۱۸ تیرماه، حادثه رها شدن بکسل تاب زنجیری پارک بازی ناژوان اصفهان در خیابان الفت ناژوان رخ داد که منجر به مصدوم شدن ۹ نفر از نوجوانان و جوانان که در تاب بودند، شد.

وی افزود: بلافاصله پنج تیم اورژانس و آتش‌نشانی به همراه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام و نسبت به انتقال مجروحان به بیمارستان‌ اقدام کردند، همچنین شش نفر از مصدومان به بیمارستان الزهرا و سه نفر به بیمارستان کاشانی اعزام شدند.

علت حادثه در دست بررسی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در پی این حادثه از ادامه فعالیت مجموعه شهربازی جلوگیری شد، تصریح کرد: تاب زنجیری دارای گواهی استاندارد و بیمه حوادث است. اما دستور بررسی و رسیدگی به این موضوع به اداره استاندارد داده شد. در حال حاضر محل حادثه مسدود و ادامه فعالیت شهربازی جلوگیری به عمل آمد تا اداره استاندارد و ایمنی آتش‌نشانی علت حادثه را بررسی کند.

وی با اعلام اینکه استان اصفهان دارای حدود ۸۸ مجموعه تفریحی شهربازی و پارک آبی است، خاطرنشان کرد: ضروری است تیم فنی اداره استاندارد و سازمان آتش‌نشانی ضمن بررسی و علت‌یابی حادثه نسبت به استمرار نظارت بر پارک‌های بازی در سطح استان اصفهان اقدام کند، همچنین تمام پارک‌های بازی باید گواهی استاندارد داشته باشند.

وی با بیان اینکه مصدومان حدود ۱۳ تا ۱۵ سال سن داشتند، افزود: بین مصدومان وضعیت وخیم وجود ندارد، همچنین این حادثه فوتی نداشته است.

تاب زنجیری شهربازی ناژوان بیمه حوادث بوده

مهدی قائلی، مدیر طرح ساماندهی ناژوان در گفت‌وگویی با اشاره به حادثه تاب زنجیری شهربازی ناژوان، اظهار کرد: بهره‌بردار بخش خصوصی این شهربازی را اداره می‌کند و حادثه رخ داده نیز بر اثر پارگی سیم‌بکسل جک اتفاق افتاد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان خاطرنشان کرد: پس از وقوع این حادثه، بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی، فوریت‌های پزشکی، مدیریت ناژوان و بهره‌بردار بخش خصوصی شهربازی ناژوان در محل حضور پیدا کردند و موضوع بررسی شد.

وی با بیان اینکه تاب زنجیری شهربازی ناژوان استاندارد ایمنی دارد و بیمه حوادث بوده است، گفت: بهره‌بردار و مسئولان مدیریت ناژوان نیز پیگیر این حادثه هستند.

وضعیت مصدومان پایدار است

عباس عابدی، مدیر روابط عمومی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان با اشاره به اعزام واحدهای امدادی به محل حادثه، افزود: سه واحد امدادی آمبولانس اورژانس ۱۱۵ همراه با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. همچنین شش نفر دختر ۱۱ تا ۱۸ سال و سه پسر ۱۲ تا ۱۵ سال مصدومان این حادثه هستند.

وی خاطرنشان کرد: مصدومان از ناحیه ضربه به کمر دچار مصدومیت شدند، اما وضعیت آن‌ها پایدار است، همچنین در میان مصدومان وضعیت وخیم وجود ندارد.

محسن بگدلی، رئیس اداره فرمانده عملیات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز تصریح کرد: دو اکیپ کامل از ایستگاه‌های شماره یک و ۱۲ به محل حادثه اعزام شدند و علت این حادثه در دست بررسی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.