اعتراف زلنسکی به شکست در ضد حمله

به گفته رئیس جمهور اوکراین، انجام ضد حمله این کشور به دلیل مشکلات در میدان نبرد کند شده است.

به گزارش سی ان ان، «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنانی تاکید کرد که به رهبران آمریکا و اروپا گفته است که اوکراین می‌خواهد زودتر حمله متقابل خود علیه روسیه را آغاز کند، اما برای این کار به سلاح‌های بیشتری نیاز دارد.

به گفته رئیس جمهور اوکراین، ضد حمله این کشور به دلیل مشکلات متعدد و کمبود امکانات نظامی و فنی در میدان نبرد کند شده است. زلنسکی با اشاره به اینکه اوکراین برای انجام ضدحمله با محدودیت‌های بسیاری روبروست، گفت: «من می‌خواستم ضدحمله ما خیلی زودتر اتفاق بیفتد، زیرا همه می‌دانستند که اگر ضدحمله دیرتر شروع شود، بخش بزرگ‌تری از خاک ما مین‌گذاری می‌شود. ما به دشمن خود زمان و امکان می‌دهیم تا مین‌های بیشتری قرار دهد و خطوط دفاعی خود را آماده کند.»

زلنسکی افزود: «من از ایالات متحده به عنوان متحد پیشرو در حمایت از اوکراین سپاسگزارم، اما به آنها و همچنین رهبران اروپایی گفتم که ما دوست داریم و می‌خواهیم حمله متقابل خود را زودتر آغاز کنیم و برای آن به همه سلاح‌ها و تجهیزات نیاز داریم. چرا؟ زیرا اگر دیرتر شروع کنیم، کندتر پیش خواهیم رفت و هر چه دیرتر شروع کنیم، انجام عملیات برایمان سخت‌تر می‌شود.»

به گفته زلنسکی، در صورتی که اوکراین توپخانه و موشک‌های دوربرد بیشتری داشته باشد، ضد حمله می‌تواند تسریع شود. او گفت: «در برخی جهات، این فرصت برای ما هست تا ضد حمله را آغاز کنیم، اما در برخی جهات، ما حتی نمی‌توانیم به شروع آن فکر کنیم، زیرا سلاح‌های مربوطه را نداریم.»

ارتش اوکراین از ابتدای ماه جاری تلاش‌های مکرری برای انجام یک حمله علیه نیروهای روسیه انجام داده است. «نیکلای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت روسیه پیشتر در ۲۲ ژوئن گفته بود که از آغاز حمله متقابل نیروهای اوکراینی، تلفات این کشور از ۱۳ هزار سرباز و نیروی نظامی فراتر رفته است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نیروهای اوکراینی در هیچ زمینه‌ای شاهد موفقیت نیستند.

پیشتر نیز یک ژنرال بازنشسته فرانسوی پیش‌بینی کرده بود که اوکراین نمی‌تواند در ضد حملات خود به موفقیتی دست یابد. «ژان برنارد پیناتل» ژنرال بازنشسته فرانسه در مصاحبه‌ای ویدئویی با تاس گفت: ضدحملات ارتش اوکراین محکوم به شکست است، زیرا ارتش روسیه بر اوکراین از همه جهات برتری دارد.

این نظامی بازنشسته فرانسه با تاکید بر توانمندی نظامی روسیه در جبهه نبرد افزود که مطلقاً به موفقیت ضدحمله اوکراین اعتقاد ندارد. روس‌ها برتری هوایی قابل توجهی دارند. آنها در زمین نیز دست برتر را دارند. حتی خود اوکراینی‌ها نیز اذعان می‌کنند که آنها روزانه ۴ هزار گلوله شلیک می‌کنند، این در حالی که این رقم برای روسیه ۲۰ هزار گلوله است.

برنارد پیناتل همچنین گفت: «در نسبت تلفات در تجهیزات و نیروهای نظامی نیز وزنه به نفع روسیه است.» این نظامی بازنشسته فرانسه تاکید کرد که ارتش اوکراین به شدت از کمبود منابع انسانی رنج می‌برد.

دو مقام غربی و یک مقام ارشد نظامی آمریکا چندی پیش در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» اذعان کردند که پیش‌بینی آنها از توان دفاعی و توانمندی‌های ارتش اوکراین اشتباه بوده و ضدحملات ارتش اوکراین تاکنون هیچ دستاورد مهمی نداشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.