واکنش عجیب مقام نظامی اسرائیل به عملیات جنین

رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه اعلام کرد، عملیات نظامی در شهر جنین و اردوگاه آن نتوانست گروه‌های نظامی را که جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این اردوگاه و شمال کرانه باختری تشکیل داده، به زانو درآورد.

تامر هایمن، رئیس سابق این سرویس در گفت‌وگو با رادیو عبری زبان «کان» گفت، هدف از این عملیات تضعیف نیروهای مسلح فلسطین، ضربه زدن به زیرساخت‌های آنها و اجازه دادن به ارتش برای آزادی عمل مانند سایر شهرهای کرانه باختری بود.

وی افزود، موشک‌هایی که دیروز از نوار غزه شلیک شد با هدف اتصال محور "جنین - تل‌آویو - غزه انجام شد. هایمن بعید دانست که جنبش حماس این موشک‌ها را شلیک کرده باشد و گفت، این جنبش اکنون علاقه‌ای به تشدید با رژیم صهیونیستی ندارد.

هایمن گفت، روشن است که عملیات اخیر در غزه مانع جنبش جهاد اسلامی نشد و شلیک موشک دیروز به سدیروت گواه روشنی بر آن بود و هدف اصلی عملیات شلیک راکت و عملیات تل‌آویو تاکیدی بر این امر است که عرصه‌ها در مقابله با رژیم صهیونیستی اتحاد دارند.

از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیستی به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف مورد نظر خود در حمله به شهر جنین و اردوگاه آن اذعان و اعلام کردند، نمی‌توان مقاومت جنین را دو روزه نابود کرد.

در حمله مستمر رژیم صهیونیستی به شهر جنین و اردوگاه آن که از روز دوشنبه شروع شد، ۱۲ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند. علاوه بر آن زیرساخت اردوگاه به صورت کامل تخریب شد.

پیرامون شکست ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات جنین روزنامه "هاآرتص" نوشت: ارتش برای دستیابی به تمام سلاح‌های اردوگاه جنین مشکل داشت و انتظارات از نتایج عملیات را کاهش داد.

در پی حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به جنین، نیروهای مقاومت گردان‌های القدس در جنین خسارت‌های سنگینی به ارتش رژیم صهیونیستی وارد و تعدادی از نظامیان صهیونیست را کشته و زخمی کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.