جزئیات گفت‌وگوی لاوروف و فیصل المقداد

وزیر خارجه سوریه در تماس تلفنی با همتای روس خود، روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و همکاری‌های فی مابین به ویژه در مورد مشورت سیاسی، هماهنگی مواضع و تبادل حمایت‌ها در سازمان ملل و مجامع بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف بر حمایت دمشق از مسکو در عملیات نظامی ویژه در دونباس و مقابله با تلاش‌های مختلف برای تضعیف امنیت و ثبات ملی این کشور تأکید کرد.

ایران، محور گفت‌وگوی رهبران انگلیس و بحرین

المقداد هم‌چنین از مواضع روسیه در حمایت از سوریه در مقابله با تروریسم و ​​تلاش‌های مختلف برای تضعیف حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور قدردانی کرد.

به گزارش سانا، المقداد با بررسی تحولات اوضاع سوریه و منطقه و نتایج رایزنی‌های اخیر، از سطح هماهنگی و ارتباطات دو کشور در این زمینه ابراز خرسندی کرد.

لاوروف نیز ضمن تشکر از مواضع سوریه در حمایت از کشورش و اقداماتی که برای مقابله با کمپین‌های غرب علیه این کشور انجام می‌دهد، بر استقبال روسیه از فضای مثبت در منطقه عربی و از سرگیری مشارکت سوریه در نشست های اتحادیه عرب تأکید کرد.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو از همه تلاش‌هایی که از ثبات منطقه عربی و افزایش همکاری بین کشورهای این کشور در رویارویی با چالش‌های مشترکی که با آن روبه‌رو هستند، حمایت می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.