خزعلی: حقوق زن در غرب به راحتی پایمال می شود

معاون رئیس جمهور گفت: زنان کشورهای غربی در مسئله پرداخت دستمزدشان عمدتاً با پایمال شدن حقوقشان مواجه می‌شوند.

ششمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دوشنبه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضائیه برگزار شد.

خبر مهم قالیباف لایحه عفاف و حجاب

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این برنامه گفت: حقوق زن در غرب و خصوصاً دز آمریکا به راحتی پایمال می‌شود. سقط جنین به راحتی انجام می‌شود و به طور میانگین در آمریکا روزانه ۱۷۷۰ زن مورد تهدید و تجاوز جنسی قرار می‌گیرند و بسیاری از زنانی که در غرب در ارتش خدمت می‌کنند مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه شاهد این هستیم که بسیاری از زنان خصوصاً زنان بومی کشورهای غربی به صورت تبعیض آمیز مورد ظلم قرار می‌گیرند، افزود: ناامنی و خشونت خانگی در کشورهای غربی بسیار زیاد است. زنان در مسئله پرداخت دستمزدشان عمدتاً با پایمال شدن حقوقشان مواجه می‌شوند و به زنان غیربومی هم در مسئله پرداخت حقوق بیشتر ظلم می‌شود.

خزعلی با اشاره به وضعیت دشوار زنان باردار در غرب، گفت: بسیاری از این زنان در حین زایمان از دست می‌روند و این آمار حتی قابل مقایسه با زنان باردار در کشورهای در حال توسعه نیست.

معاون رئیس جمهور افزود: آگاهی بخشی وظیفه ما و شما است؛ وظیفه افرادی است که می‌خواهند با آگاهی بخشی پاسخ قطره‌ای از خون شهدایی را بدهند که در این مسیر جانانه جنگیدند و خون خود را در راه مبارزه با آمریکا دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.