بیانیه جامعه روحانیت مبارز درباره قرآن سوزی در سوئد

متن این بیانیه به شرح زیر است: «بار دیگر اقدام رذیلانه و توهین‌آمیز عده‌ای مزدور و عوامل شیطانی سرویس‌های جاسوسی غرب، با حمایت دولت منحوس سوئد، بستر و شرایط لازم برای هتک مقدسات امت اسلامی را فراهم ساخت. 

تکرار این اقدام جنون‌آمیز و هتک حرمت و اهانت سازمان‌یافته به ساحت قدسی قرآن کریم با مجوز رسمی و پشتیبانی دولت سوئد، نشان از اوج استیصال و سرافکندگی غرب و تفکر معنویت ستیز ایشان و مقابله با فرهنگ ناب اسلامی و بیانگر درماندگی غرب در مواجهه با منطق مستحکم و استدلال قوی و ترس و وحشت نظام سلطه از گسترش روزافزون نورانیت اسلام، معنویت و گرایش به توحید و خداپرستی و روشن‌شدن زوال فرهنگ و اندیشه‌های پوچ وناتوان غربی در تبیین سعادت انسان امروز است. 

سکوت دولت‌های اروپایی و دستاویز قراردادن شعار دروغین آزادی بیان و ژست فریبکارانه این کشورها، یک موضوع نخ‌نماشده و کهنه است که هیچ عقل سلیم و انسان فکور و هوشمندی آن را باور نمی‌کند.

واکنش وزیر روحانی به قرآن سوزی/ دنیای امروز به صلح و دوستی نیازمندتر‌ است یا تشویق خشونت و آزار؟

 اقدام موهن دولت سوئد در حمایت از گروهکی مزدور که در روز روشن به مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان، توهین کردند نه تنها عواطف و احساسات مسلمانان بلکه تمام موحدین و متدینین را جریحه‌دار و آزرده ساخت. 

این اقدامات به دنبال اظهارات و مکتوبات و آثار هنری سخیف منتشره در کتاب‌ها و رسانه‌های کشورهای غربی طی سال‌های گذشته به بهانه آزادی بیان، حکایت از سقوط مدعیان تمدن و انسانیت دارد؛ چه آنان که پدید آورندگان این آثار اهانت‌بار، سست و ضدارزشی می‌باشند و چه حامیان و مدعیان آزادی بیان و چه جمعیت انبوه بی‌تفاوت و تسلیم این فضای تاریک و مشمئزکننده که به راحتی و مسامحه این همه بی‌حرمتی، حق‌کشی، کینه‌توزی و سقوط اخلاقی را تحمل می‌کنند و با سکوت خود، آنان را همراهی و حتی پاداش می‌دهند. 

جامعه روحانیت مبارز ضمن اعلام انزجار شدید از دولت سوئد و محکوم سازی این اقدام ننگین از تمامی علما و اندیشمندان تمامی ادیان الهی می خواهد در یک حرکت سراسری این بلیه زشت که ناشی از تحرکات جریان‌های صهیونیستی و محصول نحله‌های شیطانی است را محکوم کرده و از سران کشورهای اسلامی و همچنین از دولت جمهوری اسلامی و قوه قضاییه می خواهیم ضمن محکومیت شدید این اقدام رذیلانه، با طرح شکایت در محافل حقوقی بین المللی و سازمان ملل، دولت دین ستیز و معنویت ستیز سوئد را وادار به عذرخواهی کرده و این دولت را با اعمال برخی تحریم‌ها مجازات نمایند. 

در پایان به عنوان یک پیشنهاد عملی از سازمان کنفرانس اسلامی می خواهیم با توجه به افزایش سازماندهی شده این اهانت‌ها، دفتر پیگیری ویژه در این سازمان ایجاد نموده و اقدامات لازم را به عمل آورد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.