افتضاح بزرگ گوشی جدید گوگل چند روز پس از عرضه رسمی+عکسق

گوشی تاشوی پیکسل فولد گوگل که در اردیبهشت‌ماه معرفی شد، از چند روز قبل به‌طور رسمی وارد بازار شده است. حالا در همین فاصله کوتاه، گزارش‌هایی از نمایشگر شکسته و آسیب‌دیده این دستگاه منتشر شده است.

«ران آمادئو»، سردبیر بخش بررسی Ars Technica ازجمله افرادی است که با مشکل نمایشگر پیکسل فولد مواجه شده است. او در گزارش خود توضیح می‌دهد که احتمالاً مقداری زباله وارد محفظه کوچک بین محافظ نمایشگر داخلی و قاب‌ها شده و سپس با بسته‌شدن دستگاه، به پنل آسیب زده است.

عکس | افتضاح بزرگ گوشی جدید گوگل چند روز پس از عرضه رسمی

علاوه‌براین، یکی از کاربران Reddit نیز به وجود فرورفتگی‌های کوچکی در همین ناحیه از نمایشگر داخلی پیکسل فولد اشاره کرده است. یکی دیگر از خریداران گوشی تاشو گوگل نیز وجود یک خراش (تصویر بالا) روی محافظ نمایشگر داخلی دستگاه را گزارش کرده است.

مشکلات پیکسل فولد به همین چند مورد ختم نمی‌شود و کاربر دیگری وجود یک خط به رنگ صورتی روشن (تصویر زیر) در سراسر نمایشگر داخلی آن را گزارش کرده است که این مشکل احتمالاً توسط واحد گارانتی گوگل پوشش داده می‌شود.

عکس | افتضاح بزرگ گوشی جدید گوگل چند روز پس از عرضه رسمی

واکنش گوگل به خرابی‌های پیکسل فولد

«الکس موریکونی»، سخنگوی گوگل به وب‌سایت ورج درباره این مشکلات توضیح داده است: «به افرادی که با این دسته از مشکلات روبه‌رو شده‌اند، توصیه می‌کنیم که برای بررسی مشکل خود به واحد پشتیبانی مراجعه کنند.»

گوگل همچنین در صورت نیاز، کیت iFixit برای تعمیر نمایشگر گوشی را به کاربران متخصص ارائه می‌کند.

البته پیکسل فولد تنها گوشی تاشویی نیست که با این گزارش‌ها روبه‌رو شده است. دارندگان گلکسی زد فولد و زد فلیپ نیز به مشکلاتی ازجمله ترک‌خوردن نمایشگر دستگاه خود و عملکرد نامناسب لولاهای آن اشاره کرده‌اند.

با توجه به اینکه گوشی‌های تاشو دستگاه‌های حساسی هستند، پیشنهاد شده که قبل از اقدام برای تعمیر آن‌ها از وجود نسخه پشتیبانی اطمینان پیدا کنید و در مورد استفاده از آن‌ها در محیط‌های پر گردوغبار بسیار محتاط باشید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.