کدام تلفن‌های همراه بروزرسانی جدید را دریافت نمی‌کنند؟

کاربران این گوشی های شیائومی، ردمی و پوکو، باید به زودی با پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌هایشان خداحافظی کنند! آن طور که شرکت شیائومی رسما اعلام کرده است، ۴۵ گوشی پرطرفدار این برند و زیرمجموعه‌هایش آپدیت MIUI ۱۵ را دریافت نخواهند کرد.

افشاگری ابوالقاسم‌پور درباره همسر جواد نکونام روی آنتن زنده+فیلم

یکی از بدترین خبرها برای کاربران گوشی‌های هوشمند، پایان دوران پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌هایشان است. شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر در این زمینه پیشرفت خوبی داشته‌اند اما با این حال هنوز هم پشتیبانی نرم‌افزاری مدل‌های مختلف برای بسیاری از کاربران راضی‌کننده نیست. آخرین اخبار منتشر شده از طرف شرکت شیائومی، خبر از آن دارد که ۴۵ گوشی این شرکت و زیرمجموعه‌هایش یعنی ردمی و پوکو آپدیت بزرگ و مورد انتظار MIUI ۱۵ را دریافت نخواهند کرد. با بررسی لیست این گوشی های شیائومی همراه با گجت نیوز بمانید.

اگر نمی‌خواهید تمام این لیست را زیر و رو کنید، می‌توانید با زدن گزینه Find in Page و جستجوی مدل گوشی‌تان به زبان فارسی، از عدم دریافت بروزرسانی بزرگ MIUI ۱۵ اطلاع حاصل کنید.

این گوشی های شیائومی آپدیت MIUI ۱۵ را دریافت نمی‌کنند

برخی از گوشی‌های پرطرفدار و پرفروش شیائومی، دیگر آپدیت نخواهند شد. گوشی های شیائومی می ۱۰ لایت ۵ جی و می ۱۰ تی لایت، جزو گوشی‌هایی از شیائومی هستند که شانس کمی برای دریافت بروزرسانی MIUI ۱۵ دارند. با این که این موضوع هنوز رسما تایید نشده اما سابقه شیائومی نشان می‌دهد این گوشی‌ها بروزرسانی بزرگ رابط کاربری را دریافت نخواهند کرد.

هر چند این گوشی‌ها قدرت بالایی دارند و در زمان عرضه به بازار، جزو بهترین مدل‌های موجود بودند اما نکته مهم این است با توجه به تعداد بالای گوشی‌های شیائومی، این محصولات دیگر پس از گذشت چند سال شانسی برای دریافت بروزرسانی ندارند. گوشی می ۱۰ یوث ادیشن هم در این لیست است و خبری از بروزرسانی می آی یو آی ۱۵ نیست.

آپدیت MIUi 15

گوشی های سری ردمی کی ۳۰ شیائومی هم شانس بسیار کمی برای دریافت این بروزرسانی دارند. این یعنی گوشی های ردمی کی ۳۰ ۵ جی، ردمی کی ۳۰ معمولی، ردمی کی ۳۰ ریسینگ و نسخه آی این گوشی به MIUI ۱۵ به روزرسانی نمی‌شوند. البته احتمالا پشتیبانی نرم‌افزاری این گوشی‌ها تا چند ماه دیگر ادامه پیدا کند و مشکلات امنیتی آن‌ها از بین برود.

سری محبوب ردمی نوت ۹ هم که کاربران زیادی در ایران دارد هم این آپدیت را دریافت نخواهد کرد. گوشی های ردمی نوت ۹ معمولی، نسخه ۵ جی و نسخه تی این سری بروزرسانی مذکور را دریافت نخواهند کرد. ردمی ۱۰ ایکس و ردمی ۱۰ ایکس شیائومی هم متاسفانه این آپدیت را دریافت نمی‌کنند و کاربران این مدل‌ها هم به زودی باید به فکر خرید یک گوشی به روزتر باشند.

سری گوشی اقتصادی ردمی ۹ هم باید با MIUI ۱۴ به کارش ادامه دهد و خبری از MIUI ۱۴ نخواهد بود. این یعنی ردمی ۹، ردمی ۹ سی، Redmi ۹A، و نسخه پاور گوشی ردمی ۹ آپدیت نخواهند شد. طبق شنیده‌ها، ردمی ۹ تی هم این بروزرسانی را دریافت نخواهد کرد.

miui 15

پوکو ام ۲، پوکو ام ۲ پرو، پوکو ام ۳ و پوکو ایکس ۲ هم از لیست آپدیت گوشی‌های شیائومی خارج شدند و برای گوشی‌های آن‌ها این بروزرسانی منتشر نخواهد شد. این گوشی‌ها نسبتا قدیمی شده‌اند و حتی در صورت جدید بودن هم شانس زیادی برای دریافت این بروزرسانی نداشتند. نکته مهم این است که سری پوکو M۳ جزو بدنام‌ترین گوشی‌های شیائومی بود و با مشکلاتی مانند بریک شدن، هنگ کردن پس از آپدیت و … روی اعصاب کاربرانش راه می‌رفت.

سخن پایانی

هر چند خبر عدم انتشار یک بروزرسانی مهم، می‌تواند ناراحت‌کننده باشد، اما شما می‌توانید به سادگی بدون نیاز به آپدیت MIUI ۱۵ هم به کار کردن با گوشی های شیائومی ادامه دهید.

اگر جزو کاربران گوشی‌های شیائومی هستید، این مطالب برای شما نوشته‌ شده‌اند!

پیشنهاد ما این است که پس از پایان پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی شیائومی‌تان، سریعا سراغ نصب یکی از برنامه‌های آنتی ویروس قدرتمند مانند AVG بروید. با این کار شما می‌توانید خطر بروز مشکلات امنیتی را به حداقل برسانید و مدت‌ها از گوشی خود بدون نگرانی استفاده کنید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.