بمباران مقر تروریست‌ها در ادلب توسط ارتش سوریه

شبکه خبری المیادین گزارش داد، حملات ارتش سوریه، بیشتر توپخانه‌ای بود و چندین انبار مهمات متعلق به تروریستها را در ادلب هدف قرار داد. در جریان این حملات، شماری از تروریستها کشته شدند، ولی آماری از تلفات آنان در دست نیست.

وزارت دفاع سوریه هم شامگاه امروز با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که با همکاری نیروی هوایی روسیه، حملاتی را علیه تروریستها در ادلب انجام داده است. این حملات در پاسخ به حملات روزهای گذشته تحریر الشام به حماه و لاذقیه بوده است.

این نهاد سوری گزارش داد، در جریان حملات تروریستها، چند شهروند سوری کشته شدند. نیروهای سوری هم حملاتی را به مقرهای تحریر الشام انجام دادند که به دنبال آن، دهها نفر از تروریستها کشته و انبارهای مهمات انان منهدم شد.

جنگنده‌های روس همچنین در چند نوبت، مقرهای تروریستها را در ادلب، لاذقیه و حلب بمباران کردند. این مواضع متعلق به تحریر الشام و  تروریستهای «الحزب الإسلامی الترکستانی» بوده است که نقطه ثقل حملات، شمال لاذقیه و اطراف ادلب بود.

در واکنش به این حملات، تحریر الشام دستور داد که مقرهای باقیمانده این گروه تروریستی برای جلوگیری از هدف قرار گرفته شدن توسط نیروی هوایی روسیه و سوریه، تخلقه شود. منابع محلی نیز گفتند که همه ایست‌وبازرسیهای تحریر الشام در اطراف ادلب، خالی از عناصر این گروه شده است.

پیش از این، تروریستها، به غرب حماه و لاذقیه حملات موشکی و راکتی کرده بودند که به کشته شدن چهار غیر نظامی سوری از جمله دو کودک منجر شد. در استانهای ادلب و بخشهایی از لاذقیه، گروههای تروریستی مستقر هستند که حملاتی را به مواضع ارتش سوریه و منازل غیر نظامیان انجام می‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.