اگر واگنر برتسلیحات هسته‌ای روسیه تسلط پیدا کند، فاجعه‌بار می‌شود

معاون شورای امنیت روسیه امروز گفت: اگر شورشیان واگنر بر تسلیحات هسته‌ای روسیه تسلط پیدا کنند، برای کل جهان فاجعه‌بار خواهد بود.

به گزارش تلویزیونی یورو نیوز، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه امروز اعلام کرد: شورش مسلحانه واگنر عملیاتی برنامه‌ ریزی شده و هدف از آن تسلط بر روسیه است.

وحشت مردم روسیه و تخلیه اماکن عمومی و توریستی مسکو+فیلم

معاون شورای امنیت روسیه اضافه کرد: به گروه واگنر اجازه کودتا یا تبدیل اوضاع به بحرانی جهانی را نخواهیم داد. اگر شورشیان بر تسلیحات هسته‌ای روسیه تسلط پیدا کنند برای کل جهان فاجعه‌بار خواهد بود.

ساعاتی پیش پریگوژین، رئیس گروه شورشی واگنر مدعی شد که ارتش روسیه نیروهای این گروه را هدف قرار داده است و این حمله از خطوط پشتی انجام شده که نشان می‌دهد نیروهای ارتش روسیه عامل آن بوده‌اند.

مطابق این گزارش‌ های تأیید نشده رئیس گروه واگنر وعده داد که با اقدام روسیه مقابله به مثل خواهد کرد. او گفت: «شری که سران نظامی روسیه عامل آن هستند باید متوقف شود.»

یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه نظامی واگنر همچنین ساعاتی پیش ادعا کرد که امشب به قضیه خائنین و مجرمین در اهانت به روسیه که شخص وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک است رسیدگی و حمله به واگنر را حل و فصل خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.