تحصیل در این دانشگاه ایران به شرط ازدواج رایگان است

حمیده رسولی صبح امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که به میزبانی فرمانداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و تشویق دانشجویان به این امر، حدود دو سال است که طرح تخفیف شهریه برای دانشجویانی که در ترم تحصیلی ازدواج می‌کنند، در دانشگاه آزاد اسلامی یزد اجرا می‌شود.

محل ذخیره سوخت قاچاق در سراوان منفجر شد

فوری/ وقوع زمین لرزه نسبتا شدید در هرمزگان

وی افزود: در همین راستا برای دانشجویانی که ازدواج می‌کنند در مقطع کارشناسی شهریه صفر شده و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

مهم؛ این افراد مشمول یارانه مضاعف می‌شوند

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: با توجه به بحث اقتصادی، سالن‌های دانشگاه در جهت خدمت‌رسانی در امر آسان‌سازی ازدواج و تشریفات مجهز شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. ضمن این‌که کارگاه‌های آموزش خانواده آسمانی به صورت فصلی برای دانشجویان نیز برگزار می‌شود.

میلاد عبدلی، نماینده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان نیز با بیان این‌که در جامعه کنونی هدف، فرهنگ و انگیزه ازدواج از بین رفته است، تصریح کرد: تفاوت دیدگاه‌های بین نسلی موجب نگاه متفاوت نسل قدیم و جدید به مقوله ازدواج به ویژه در مبانی فکری مربوط به این موضوع شده است.

وی ادامه داد: حضور نسل جدید در فضای مجازی، دانشگاه‌ها و ... باعث ایجاد احساس حقی در آن‌ها شده که بعضی با توقعات نامتعارف از خانواده‌ها همراه است که خود زمینه کم‌رنگ شدن اقبال به ازدواج را فراهم می‌کند و متأسفانه طی سال‌های اخیر کم‌کاری‌هایی در این زمینه از سوی آموزش‌وپرورش، صداوسیما و ... صورت گرفته است.

ابوالفضل اکبری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار یزد هم در این جلسه با تأکید بر این‌که سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید همکاری بیشتری در تحقق مصوبات این ستاد داشته باشند اظهار کرد: سازمان‌ها و ادارات باید ظرفیت‌ها و امکانات خود را به عنوان یک الزام قانونی برای تسهیل ازدواج در اختیار جوانان قرار دهند.

وی با اشاره به بحث فرهنگ‌سازی ازدواج در بین خانواده‌ها گفت: فرهنگ‌سازی در بین خانواده‌ها، اجرای برنامه آموزشی مدون، بحث مشاوره جایگاه خود را دارد و اگر به سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه شود اهمیت بحث اقتصادی در امر ازدواج نیز کاهش خواهد یافت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.