مخالف وزیر پیشنهادی کشاورزی: چالش های اساسی حوزه کشاورزی در برنامه های او دیده نمی‌شود

سید سلمان ذاکر در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳۰ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، در مخالفت با برنامه های وی گفت: ایشان دارای ویژگی های خوب مدیریتی و فرزند جهاد کشاورزی است و در واقع مدیر برون رفت از چالش ها و مشکلات است، اما در برنامه های ایشان به چالش خرد شدن زمین های کشاورزی توجهی نشده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم ادامه داد: آیا شما می خواهید در مقابل تقسیمات اموال مردم مقاومت کنید؟ کاشت تولیدات کشاورزی در استان ها متفاوت است، آیا سیاست شما مانند سیاست های وزرای قبل است؟ در این رابطه باید ارتقای سطح معیشت و درآمد عشایر و روستاییان و کشاورزان و همچنین تامین زیرساخت های مناسب تولید و جلوگیری از خرد شدن زمین های کشاورزی مدنظر قرار می گرفت.

وی افزود: نباید با کشاورزان مبارزه کرد، زمین های مسطح و خدادادی مردم به برخی صاحبان کارخانه ها واگذار شده؛ کاشت دیم به یک فرهنگ تبدیل شده است و تقویت کاشت نهاده های دامی و گندم در برنامه های وزیر پیشنهادی وجود ندارد و در حال حاضر با مشکل کمبود آرد و نان مواجهیم و 40 همت بدهی محصول گندم کشاورزان هنوز پرداخت نشده است و این موضوع متاسفانه در برنامه هفتم توسعه دیده نشده؛ شما تاکید داشتید که می خواهید کشاورزی را مردمی سازی کنید، اما متاسفانه به پرداخت مطالبات کشاورزان و همچنین مشکلات آنها توجهی نشده و همچنین آبیاری قطره ای نیز مدنظر قرار نگرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.