آقای رئیسی! قول ساخت یک میلیون مسکن را خودتان دادید، یعنی چه که برخی می گویند دولت قول داده؟!

یکی از مهم ترین وعده هایسید ابراهیم رئیسی در دوران رقابت های انتخاباتی،  ساخت یک میلیون مسکن در سال  بود.

کنایه سنگین داماد حسن روحانی به رئیسی + فیلم

اینک دو سال از آن روزها می گذرد و این وعده هم به سرنوشت مألوف " هزار وعده خوبان یکی وفا نکند " دچار شده است.

۲ تصویر حاشیه ساز از رئیسی؛ تغییر خودروی رئیس جمهور از ابتدای دولت تا الان+ عکس

تا این جای کار اساساً تعجبی برای مردم ایران ندارد چرا که عادت کرده اند به " شنیدن وعده و ندیدن عمل "؛ راست و چپ و اصلاح طلب و اصولگرا هم ندارد و این ها در هر چه اختلاف داشته باشند در این یک قلم، همبستگی استرتژیک دارند!

اما قسمت با مزه ماجرا این است که صاحب آن وعده که اکنون رئیس جمهور است، به مجلس رفته و گفته است که برخی می گویند دولت قول داده است یک میلیون مسکن بسازد و با اشاره به دولت قبل افزوده: آنها که نساختند باید جواب دهند که چرا مسکن نساختند؟ 

در این باره چند نکته را خطاب به آقای رئیس جمهور محترم عرض می کنیم:

۱ -  قول ساخت یک میلیون سال را خود شما داده اید. یعنی چه که "برخی می گویند" دولت قول داده؟!

۲ -  اگر رئیس دولت قبل با  وعده  ساختن یک میلیون مسکن در سال، از مردم  رأی  گرفته و رئیس جمهور شده، یا حتی بدون وعده مکلف به ساخت بوده و نساخته، قطعاً او و مسوولان مرتبط وقت باید پاسخگو باشد. اما مستحضر باشید که لزوم پاسخگویی قبلی ها، شما را از پاسخگویی  معاف  نمی کند.

پس حالا شما پاسخ دهید که چرا نساختید؟ مگر نمی گفتید که با علم به شرایط اقتصادی کشور وارد گود انتخابات شده اید و  بهانه  نخواهید آورد؟! 

۳  -  اصلاً گیریم که دولت قبل، لیبرال و نئولیبرال و خائن و وطن فروش و سست عنصر و تنبل و اشرافی و غیر مردمی و صد البته غیرپاسخگو بود! 

شما که دولت انقلابی و مردمی هستید و فقط برای اقتصاد  ۷ هزار صفحه برنامه  و قدرت  به صف کردن اقتصاددان ها  را -به گفته خودتان- دارید، چرا  فرافکنی  می کنید و مسکن که نساخته اید هیچ، گذشتگان را مقصر جلوه می دهید؟

گفته اید در دولت قبل هر سال حداکثر ۳۰۰ هزار مسکن ساخته اند. این که آنها با آن همه صفات زشتی که برشمردیم، به اندازه کافی مسکن نساختند، دلیل موجه شماست که نسازید و به جای پاسخگویی بگویید قبلی ها پاسخ دهند؟!

۴ -  شما دولت قبل را به کم کاری و اهمال و سستی در ساخت مسکن متهم می کنید. خب! چه کسی در دولت قبل وزیر مسکن بود؟ آقای  محمد اسلامی .

جالب اینجاست که از دولت گذشته فقط همین "آقای اسلامیِ متهم به کم‌کاری" را در دولت خودتان نگه داشته و با  ارتقاء سمت  او را به سمت  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی  منصوب کرده اید!

رئیسی و اسلامی

این که چرا وزیر کم کاری را که باید سالانه یک میلیون مسکن می ساخته ولی نساخته و همه را به دردسر انداخته است را دوباره جذب دولت خود کرده اید، جای تأمل دارد ولی اگر واقعاً سوال تان این است که چرا دولت قبل به اندازه کافی مسکن نساخت، به جای این که از تریبون مجلس بپرسید، این دفعه در جلسه هیات دولت تان، از وزیر مسکن قبلی که آنجا روی صندلی معاونت شما نشسته بپرسید که آقای محمد اسلامی چرا نساختید؟!

5 - حالا گذشته از همه این حرف ها؛ بالاخره می خواهید سالانه یک میلیون مسکن بسازید یا نه؟ یا قرار است رئیس جمهور بعدی بیاید و بگوید: دولت قبلی که نساخت باید پاسخ بدهد؟!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.