۲ عامل زورگیری از زنان و افراد کم‌توان تهران دستگیر شدند

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی در این‌باره گفت: در تاریخ  ۲۰ فروردین‌ماه سال جاری و در پی وقوع سرقت‌های سریالی در جنوب شهر تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و آنان در گام نخست با تحقیقات میدانی و روش‌های علمی متوجه شدند که دو موتورسوار  به صورت شبانه با استفاده از قمه و چاقو، اموال با ارزشی چون طلا، گوشی و ... را از زنان و افراد کم توان به سرقت برده‌اند.

وی با اشاره به اظهارات شکات پرونده گفت:‌ عده‌ای از شاکیان در اظهارات خود به ماموران گفتند که در ساعات پایانی شب درحال گذر از پارک‌هایی در مناطق جنوب شهر تهران بودند که این دو سارق با موتورسیکت سر راه آنان قرار گرفته و با تهدید سلاح سرد اموال با ارزش آنان را به سرقت برده‌اند.

ولی‌پور گودرزی افزود: کارآگاهان با توجه به اهمیت موضوع با بکارگیری فنون ویژه پلیسی و روش‌های کشف جرم موفق شدند مخفیگاه سارقان را در یکی از محله‌های جنوب شهر تهران شناسایی کنند. در ادامه هماهنگی با مقام قضایی انجام شده و در یک عملیات غافل‌گیر کننده هر دو سارق از سوی ماموران دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شدند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت: متهمان پس از دستگیری به اعمال مجرمانه خود معترف شدند و به ۴۰ فقره سرقت اقرار و معترف شدند با استفاده از یک وسیله موتورسیکلت پالس به صورت شبانه به سراغ افراد کم توان و زنان تنها رفته و با سرقت گوشی، جواهرات و مدارک مالباختگان سریعا از محل متواری و اموال مسروقه را پس از سرقت به صورت نقدی به مبالغ ناچیزی به فروش می‌رساندند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان گفت:‌ متهمان با قرار قانونی از سوی مراجع قضائی برای شناسایی سایر شاکیان در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.