اهداف داخلی پوتین در جنگ اوکراین

 ماکسیم ساموروکوف، همکار مرکز اوراسیا روسیه کارنگی، با انتشار یادداشتی با عنوان «چرا پوتین هرگز با تنش‌زدایی موافقت نخواهد کرد» این موضوع را مورد بررسی قرار داده است. اقتصادنیوز، این یادداشت را در دو بخش ترجمه کرده که در ادامه بخش اول آن ارائه می‌شود:

پایان جنگ یک گزینۀ منطقی است

عدۀ زیادی انتظار دارند که جنگ روسیه علیه اوکراین در سال ۲۰۲۳ به پایان برسد، زیرا همه چیز برای پایان‌یافتن این جنگ مهیاست: روسیه به اهداف خود نرسیده و اوکراین نیز در حال پیشروی میدانی است، منابع نظامی روسیه تمام شده و حملۀ طولانی و خونین زمستانی مسکو در دونباس نیز نتایج ناچیزی به همراه داشته است. حتی جامعۀ روسیه هم در آرزوی بازگشت ثبات قبل از جنگ است. بنابراین منطق حکم می‌کند که روسیه از هر فرصت و بهانه‌ای بهره ببرد تا این جنگ بی‌‌‌حاصل را تمام کند و با توسل به همان دستاوردهای اندک ارضی خود، چهره‌اش را نیز حفظ نماید.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، نیز با همین نگاه، این خط فکری را در کنفرانس مطبوعاتی این هفتۀ خود تکرار کرد و گفت که یک ضدحملۀ موفق اوکراین به روسیه می‌تواند باعث شود که پوتین درنهایت برای مذاکره برای پایان‌دادن به جنگی که آغاز کرده متقاعد شود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر«چرا پوتین علاقه‌ای به پایان دادن به جنگ اوکراین ندارد» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.