علت وقوع حادثه مترو در ایستگاه شهید بهشتی اعلام شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه به حادثه روز گذشته مترو اشاره کرد و گفت: بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و جمع‌بندی نظرات متخصصان کمیسیون سوانح تا این لحظه بیانگر آن است که نقص فنی در گیربکس دلیل حادثه پله برقی مترو ایستگاه شهید بهشتی است.

مسعود درستی  مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در خصوص حادثه روز گذشته ایستگاه مترو شهید بهشتی،  گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه در کمیسیون سوانح، دلیل حادثه دیروز، نقص فنی در اتصالات گیربکس پله برقی بوده؛ اما موارد دیگر نیز در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به تعمیر و نگهداری پله‌های برقی در مترو داریم، گفت: سال گذشته شاهد این بودیم که روغن‌های پله‌برقی‌ها ۳ سال است که تعویض نشده؛ اما با توجه به اینکه این مسئله ممکن بود عمر مفید، راندمان و کیفیت این پله‌ها را پایین بیاورد، در همان موقع یک گام بزرگ برداشته و این اقدام را برای تمام پله‌برقی‌های مترو انجام دادیم.

درستی افزود: امیدواریم این آخرین حادثه باشد، ما نیز تمام تلاش خود را در حوزه تعمیر و نگهداری پله‌برقی‌ها همانند سایر تجهیزات می‌کنیم تا تجهیزات با بالاترین ایمنی و کارایی در اختیار شهروندان و مسافران قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ضمن عذرخواهی مجدد بابت حادثه رخ‌داده در مترو شهید بهشتی گفت: مسافرانی که از خط ۳ به خط یک مترو وارد شدند در پله برقی روبه‌بالا دچار این سانحه شدند. متأسفانه ۱۸ نفر دچار مصدومیت شدند که ۱۱ نفر به‌صورت سرپایی درمان شده و هفت نفر به بیمارستان منتقل شدند از ۷ مسافر مصدومی که به بیمارستان منتقل شده بودند تاکنون تنها یک نفر از بیمارستان ترخیص نشده است.

درستی خاطرنشان کرد: تا آخرین لحظه پیگیر مداوای این شهروند خواهیم بود چرا که توجه به ایمنی و سلامت مسافران از اولویت‌های شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه است و تمامی تلاش خود را می‌کنیم تا چنین حوادثی در آینده رخ ندهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.