اعتراض نمایندگان به ممنوعیت نطق علیرضابیگی/ تأسف‌بار است

 غلامرضا نوری قزلجه در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۲ خرداد ماه) خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: اظهارنظر شما درباره اینکه علیرضابیگی نماینده تبریز اجازه نطق ندارد به این دلیل که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان این تصمیم را گرفته نگران کننده، تأسف‌بار و خطرناک است.

افشاگر شاسی بلندها: در تاریکی اعلامیه زدند که هر کسی ماشین می‌خواهد زنبیل بیاورد ببرد!

وی بیان کرد: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از صلاحیت خود در این حوزه فراتر رفته و تصمیم این هیئت مبنی بر ممنوعیت ارائه نطق از سوی علیرضابیگی برخلاف اصول قانون اساسی است. این تصمیم اجحاف در حق ملت و به ویژه مردم تبریز است که نماینده آنان اجازه نطق ندارد.

نوری قزلجه تصریح کرد: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید در رسیدگی‌های خود قانون را ملاک عمل قرار دهد و از وضع بدعت‌های خطرناک و لطمه به شجاعت و حیثیت نمایندگان خودداری کند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان آئین‌نامه دارد و اگر اشکالی وجود داشته باشد، باید در آن تجدیدنظر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال چهارم فعالیت مجلس، حجت‌الاسلام ذوالنوری رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان است که قطعاً تشکیل جلسه داده و اگر لازم باشد تجدیدنظر صورت خواهد گرفت. به زودی جلسه این هیئت تشکیل می‌شود و این موضوع دستور اول آن‌ها خواهد بود.

هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نباید خلاف قانون تصمیم‌گیری کند

در ادامه جلسه جلیل رحیمی جهان‌آبادی هم گفت: بنده اعتراض خود را به تصمیم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مبنی بر ممنوعیت نطق علیرضابیگی اعلام می‌کنم. بنده با محتوای صحبت‌های علیرضابیگی کاری ندارم و در دستگاه قضا در حال رسیدگی است، اما اینکه اجازه ندهید نماینده‌ای در مجلس شورای اسلامی نطق کند، خلاف قانون اساسی است.

وی تاکید کرد: هر نماینده‌ای حق دارد به تصمیم هیئت نظارت اعتراض کند، بنده نیز مراتب اعتراض خود را نسبت به ممنوعیت نطق علیرضابیگی اعلام می‌کنم. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نباید خلاف قانون تصمیم‌گیری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.