امضای  ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه در حوزه صنعت، معدن و بازرگانی

دنیای اقتصاد-تبریز: صابر پرنیان،در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تفاهم نامه ها برای اجرای اَبَرپروژه هایی در بخش های صنعتی، معدنی و بازرگانی امضا شده است.

وی اظهار کرد: این تفاهم نامه ها در زمینه تکمیل زنجیره تولید، حوزه های پروفیل، مواد اولیه، صنایع غذایی، صنایع پایین دستی مس و دیگر بخش های مرتبط با صنعت است.

پرنیان ادامه داد: این تفاهم نامه ها به صورت سه جانبه بین استانداری و سازمان صمت آذربایجان شرقی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حاشیه دور دوم سفر رییس جمهور و هیات دولت در جلسه شورای اداری و توسعه استان منعقد شد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خرداد میهمان مردم آذربایجان شرقی بود.

از مجموع اعتبارات ۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و در حال پیشرفت است.

تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.