مقصد اولین سفرهای خارجی اردوغان مشخص شد

 

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، رئیس‌جمهور ترکیه مقصد نخستین سفر خارجی خود را پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

«رجب طیب اردوغان» پس از انتخاب مجدد خود به عنوان رئیس جمهور ترکیه، قصد دارد اولین سفر خارجی خود را طبق سنت‌های رسمی در این کشور به شمال قبرس ترکیه و جمهوری آذربایجان انجام دهد.

بر اساس گزارش خبرنگار آناتولی، اردوغان روز دوشنبه ۱۲ ژوئن به جمهوری قبرس شمالی سفر می‌کند و انتظار می‌رود در آنجا با همتای خود «آرسن تاتار» و «اونال اوستل» نخست وزیر این کشور دیدار و سپس کنفرانس مطبوعاتی مشترک با تاتار برگزار کند. قرار است طرفین درباره گام‌های برداشته شده درباره مسأله قبرس و تحولات شرق مدیترانه گفتگو کنند.

ادعای یک پایگاه آمریکایی درباره مذاکره ایران و آمریکا در عمان

اردوغان سپس روز سه شنبه ۱۳ ژوئن به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند و در آنجا دیداری دوجانبه با همتای خود «الهام علی اف» و دیدار دیگری در سطح هیئت‌های دو کشور خواهد داشت. دو طرف درباره اقداماتی که در راستای توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور برداشته می‌شود و همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر خواهند کرد.

گفتنی است که رجب طیب اردوغان پس از پیروزی در دور انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در هفتم خرداد ماه و شکست «کمال قلیچدار اوغلو»، بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور ترکیه انتخاب شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.