اوکراین زمان عضویت خود در ناتو را اعلام کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع اوکراین در تلگرام نوشت: ولادیمیر گاوریلوف، معاون وزیر دفاع اوکراین خاطر نشان کرد که در نشست آتی ناتو در ویلنیوس در ماه ژوئیه، کشورهای عضو ناتو با روند عضویت اوکراین در این بلوک نظامی موافقت خواهند کرد و مسئله عضویت ما رسمی خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است: علی‌رغم اجماعی که توسط تمامی اعضای ناتو باید حاصل شود و حق وتو تمامی اعضای آن، هیچ مشکل جدی برای عضویت اوکراین پیش نخواهد آمد و اوکراین آن چیزی که می‌خواهد را در فرمتی مشخص به دست خواهد آورد. در نشست ویلنیوس، اوکراین باید متوجه شود که طی یک یا دو سال پس از جنگ و انجام رویه‌ای مشخص، عضوی از ائتلاف نظامی ناتو خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در ماه مه گفت، مشخص است تا زمانی که جنگ اوکراین تمام نشود، این کشور عضو ائتلاف نظامی ناتو نخواهد شد اما اوکراین امیدوار است که هر چه زودتر دعوت‌نامه‌ای از سوی متحدان غربی جهت پیوستن به این ائتلاف نظامی دریافت کند. ماه گذشته میلادی ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بیان کرد که اوکراین در نهایت با حمایت تمامی اعضا، عضو بلوک ناتو خواهد شد اما این درحالیست که ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان چنین ایده‌ای را رد می‌کند.

نشست ناتو ۱۱ تا ۱۲ ژوئیه (۲۰ تا ۲۱ تیر) در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.